به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود پابرجا روز شنبه در نشست شورای سلامت شهرستان جاسک اظهار کرد: کسب این عنوان نتیجه عزم همگانی و اجرای موفق برنامههای محدودسازی و حذف عرضه و مصرف مواد دخانی در سطح این روستا بوده است.
وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیبهای ناشی از مصرف دخانیات بیان کرد: این طرح با هدف فرهنگسازی و کاهش مخاطرات بهداشتی در سطح جوامع روستایی کلید خورده و امیدواریم با تداوم این روند، الگوی موفقی برای سایر روستاهای شهرستان باشد.
امام جمعه جاسک نیز در این نشست با تاکید بر اینکه اجرای این طرح در راستای ارتقای شاخصهای سلامت عمومی و اجتماعی دنبال میشود، تصریح کرد: طرح روستای بدون دخانیات با هدف ترویج سبک زندگی سالم و پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر، به عنوان یک اولویت در دستور کار نهادهای متولی قرار گرفته است.
حجت الاسلام عباس ذاکری خاطرنشان کرد: اجرای چنین طرحهایی علاوه بر کاهش مصرف دخانیات، نقش بسزایی در افزایش آگاهی عمومی نسبت به پیامدهای زیانبار مصرف این مواد بر سلامت جسمی و روانی جامعه ایفا میکند.
به گزارش ایرنا، اجرای طرحهای «روستای بدون دخانیات» یکی از راهکارهای کلیدی در برنامههای ملی سلامت به شمار میرود که با مشارکت جامعه محلی و نهادهای بهداشتی، گامی موثر در کاهش هزینههای درمانی و بهبود کیفیت زندگی ساکنان مناطق روستایی است.
شهرستان جاسک در فاصله حدود ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد و به دلیل قرار گرفتن در انحنای جغرافیایی استان هرمزگان و مجاورت با دریای مکران و تنگه هرمز، از موقعیتی راهبردی برخوردار است.
این شهرستان بندری که از آن با عنوان «مروارید دریای عمان» نیز یاد میشود، حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و توسعه زیرساختهای ارتباطی و حملونقل در آن میتواند نقش مهمی در شکوفایی اقتصادی منطقه و توسعه سواحل مکران ایفا کند.













