بیمار مرگ مغزی نیشابوری جان چهار نفر را در مشهد نجات داد
مسوول واحد فراهمآوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای اعضای مرحوم «سعید زارعیان» بیمار مرگ مغزی ۵۰ ساله معرفی شده از بیمارستان حکیم نیشابور به چهار بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.
دکتر ابراهیم خالقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در هزار و هشتصد و سی و دومین عمل اهدای عضو، کبد این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به یک مرد ۶۱ ساله ساکن بردسکن که از نارسایی کبد در رنج بود، پیوند شد و قرنیههای زنده یاد زارعیان نیز برای پیوند به ۲ نفر در بانک چشم این دانشگاه و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بستری در بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.
شکارچی غیرمجاز به هشت سال حبس محکوم شد
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان درگز گفت: با صدور رأی قضایی متخلف شکار و نگهداری اجزای یک راس قوچ وحشی علاوه بر جریمه حقوقی ۹۸۰ میلیون ریالی به هشت سال حبس تعزیری و ضبط مهمات و ادوات شکار و صید محکوم شد.
حمیدرضا صادقی افزود: اواخر سال ۱۴۰۴ بود که مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان درگز در بازرسی از منزل متخلف مقدار زیادی مهمات غیرمجاز و اجزای یک راس قوچ وحشی شکار شده را کشف کردند که پس از تشکیل پرونده برای اعمال قانون، متخلف به همراه آلات جرم مکشوفه به مراجع قضایی معرفی شد.
صادقی با تشکر ویژه از همکاری خوب دستگاه قضا با این اداره گفت: پس از پیگیری های قضایی، متخلف علاوه بر جریمه حقوقی ۹۸۰میلیون ریالی ناشی از شکار قوچ به ۸ سال حبس تعزیری و ضبط ادوات و مهمات و پرداخت جریمه در حق دولت محکوم شد که با توجه به نداشتن سابقه کیفری ۶ سال از حبس را به مدت سه سال تعلیق و برای تحمل ۲ سال باقیمانده متخلف روانه زندان شد.
۱۵ تن چوب قاچاق در تربت جام کشف شد
فرمانده انتظامی شهرستان تربت جام گفت: ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی شهید عزتی حین کنترل خودروهای عبوری در محور تربت جام به فریمان به یک دستگاه کامیون مشکوک و این خودرو را به منظور بررسی بیشتر متوقف کردند.
سرهنگ احمدرضا شهنواز افزود: ماموران انتظامی در بررسی مدارک راننده و بازرسی از کامیون موردنظر ۱۵ تن چوب فاقد مجوز حمل را کشف و متخلف را پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی کردند.












