به گزارش ایرنا، علی اصغر زارعی روز شنبه با بیان انیکه انتظار می رود تا پایان فصل صید که اواخر خرداد است، میزان صید به بیش از هفت هزار تن افزایش یابد افزود: هر شناور باتوجه به ظرفیت سردخانه خود میتواند در هر دوره ۴۵ تا ۶۰ روزه، ۱۸۰ تن ماهی صید کند.
این مسوول اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد ماهیان صید صنعتی در جاسک برای تبدیل به کنسرو، به کارخانه فرآوری هرمزگان و استانهای سیستان و بلوچستان، فارس، اصفهان، کرمان و خوزستان فرستاده میشود و ۱۰ درصد دیگر نیز برای فروش وارد بازارهای ماهی هرمزگان میشود.
به گزارش ایرنا، فصل صید صنعتی در آب های جاسک از شهریور آغاز شده و تا خرداد سال بعد ادامه می یابد، بیشتر تن ماهیان صید شده در آب های شرق هرمزگان از نوع گیدر است که در نزدیکی دریای عمان و اقیانوس هند صید میشود
شهرستان جاسک به علت نزدیکی به دریای عمان و اقیانوس هند، یکی از قطبهای مهم تولید و برداشت ماهی در جنوب کشور است و بعد از چابهار، رتبه دوم صید ماهیان صنعتی را در کشور دارد .
این شهرستان بندری ۵۵ فروند شناور صیادی ویژه آبهای دور دارد که در محدوده اقیانوس هند تا شاخ آفریقا فعالیت میکنند.










