آغاز عملیات خوشه‌بندی نخل‌های خرما در جنوب کرمان/ پیش‌بینی تولید ۲۵۰ هزار تنی

خبرآنلاین شنبه 09 خرداد 1405 - 13:37
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از آغاز عملیات خوشه‌بندی نخل‌های خرما در نخلستان‌های این منطقه خبر داد و گفت: طبق پیش‌بینی‌ها، امسال تولید خرما در جنوب کرمان به بیش از ۲۵۰ هزار تن خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ صادق حسین‌زاده مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه پس از پایان گرده‌افشانی، از ابتدای خردادماه کار برداشت و تنظیم خوشه‌ها شروع شده است، بیان کرد: خوشه‌بندی یکی از حیاتی‌ترین مراحل نگهداری نخل است، این کار برای جلوگیری از سنگینی بیش از حد خوشه‌ها، کاهش احتمال شکستن شاخه‌ها و بهبود گردش هوا در تاج نخل انجام می‌شود.

حسین‌زاده تاکید کرد: اجرای درست این عملیات تأثیر مستقیمی بر کیفیت نهایی خرما، یکنواختی رشد میوه‌ها و آسان‌تر شدن برداشت دارد.

وی ادامه داد: چیدمان صحیح خوشه‌ها در نخلستان‌ها بسیار مهم است، چون هم سرعت برداشت را بالا می‌برد و هم آسیب به محصول را به حداقل می‌رساند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به اهمیت این منطقه در تولید خرما گفت: جنوب کرمان با ۳۷ هزار هکتار نخلستان در شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه‌گنج، فاریاب و جازموریان، یکی از قطب‌های اصلی تولید خرما در کشور است و ارقام تجاری این منطقه شامل مضافتی، کلوته و مرداسنگ هستند.

حسین‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده، تولید خرما در جنوب کرمان در سال جاری به بیش از ۲۵۰ هزار تن خواهد رسید.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.