به گزارش خبرنگار ایرنا، سید کاظم حسینی روز شنبه در جلسه شورای اداری مازندران در ساری افزود: ۴۰ هزار مشترک پر مصرف خانگی و۲۸ هزار واحد تجاری پر مصرف در استان شناسایی و به کنتور کنترل هوشمند متصل شدند، یعنی مصرف برق این مشترکان این به صورت اتوماتیک پایین یا قطع می شود.
وی ادامه داد: با همکاری و پیگیری شخص استاندار مازندران سه راهکار و راهبرد برای گذر از پیک مصرف برق شامل افزایش تولید انرژی، مصرف بهینه انرژی و مدیریت بار در سال جاری عملیاتی شده است.
این مقام مسوول، با اظهار اینکه امسال ۶ مگاوات تولید برق از پنل خورشیدی در استان به مدار وارد شده است، اضافه کرد: کاهش درجه دمای کولر به ۲۵ درجه، کاهش ۳۰ درصد مصرف انرژی در ادارات و کاهش مصرف ۷۰ درصد در ساعت غیر اداری نیز مورد تاکید است.
مدیر عامل شرکت توزیع برق مازندران بر لزوم همکاری کشاورزان در مصرف انرژی برق به مدت پنج ساعت در روز تاکید کرد و اظهارداشت: کارخانه ها تولیدی و صنعتی نیز باید ۱۶ ساعت در روز همکاری کنند.
حسینی خطاب به استاندار مازندران پیشنهاد کرد که مجتمع تجاری استان بین ساعات ۱۳ تا ۱۵ تعطیل شوند. دیزل ژنراتور ها را در پیک مصرف روشن شود.
وی خاطرنشان کرد: صنایع پر مصرف مازندران نیز باید مدیریت شوند و طبق مقررات باید ۲۰ درصد از انرژی مورد نیاز را از مخل نصب پنل خورشیدی تامین کنند.
این مقام مسوول از فرمانداران مازندران نیز خواست تا دیزل ژنراتور ها در زمان پیک مصرف برق در استان استفاده شود.













