افزایش ظرفیت تامین برق و پایداری شبکه در آبادان با توسعه پست برق ۱۳۲ کیلوولت ذوالفقاری

ایرنا شنبه 09 خرداد 1405 - 14:45
آبادان - ایرنا - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: با بهینه‌سازی و توسعه پست برق فوق توزیع ذوالفقاری، ظرفیت تامین برق در شهرستان آبادان افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی برق منطقه‌ای خوزستان، علی اسدی شنبه اظهار کرد: پست برق ۱۳۲ به ۳۳ کیلوولت ذوالفقاری در شهرستان آبادن افزایش ظرفیت پیدا کرد و ۲ ترانس ۳۰ مگاولت‌آمپری جایگزین دو ترانس ۲۷ مگاولت‌آمپری موجود در پست شد.

وی با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه بالغ بر یک هزار و۴۶۱ میلیارد ریال بوده، گفت: اجرای عملیات ساختمانی، کابلاندازی کنترل و نصب رله‌های حفاظتی مورد نیاز، از دیگر اقداماتی بوده که برای بهینه‌سازی پست ذوالفقاری صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: این طرح باعث افزایش ظرفیت تامین برق در شهرستان آبادان و بالا بردن قابلیت اطمینان شبکه ناحیه جنوب خوزستان خواهد شد.

اسدی با بیان اینکه طرح مذکور در قالب طرح‌های نگهداری، تعمیرات و بهینهسازی ‌شبکه صورت گرفته، افزود:افزایش امکان مانور در شبکه توزیع منطقه، افزایش پایداری و تامین برق مشترکین خانگی و صنعتی، کاهش بارگیری و متعادلسازی بار ترانسفورماتورهای پستهای مجاور و اصلاح پروفیل ولتاژ، از دیگر اهداف بهره‌برداری توسعه پست ذوالفقاری بوده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.