فرماندار سربیشه: مرزنشینان در کنار نیروهای مسلح، پشتوانه امنیت و اقتدار کشور هستند

ایرنا شنبه 09 خرداد 1405 - 15:14
بیرجند - ایرنا - فرماندار سربیشه با تاکید بر نقش مردم مرزنشین در حفظ امنیت و ثبات کشور گفت: حضور آگاهانه و مسئولانه مرزنشینان در کنار نیروهای مسلح، نقش مهمی در تقویت امنیت، اقتدار ملی و خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد میرزاجانی روز شنبه در دیدار دست‌اندرکاران برگزاری اجلاسیه ۱۸۵ شهید شهرستان با نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی، اظهار کرد: در شرایط حساس کنونی، بیش از هر زمان دیگری به وحدت، همدلی و توکل به خداوند متعال نیاز داریم و امیدواریم با دعای علما و همراهی مردم، نصرت الهی شامل حال ملت ایران شود.

وی تصریح کرد: مردم سربیشه در شهرها، روستاها و مناطق مرزی همواره پایبندی خود را به نظام اسلامی، انقلاب و ارزش‌های دینی نشان داده‌اند و در مقاطع مختلف حضوری اثرگذار و تعیین‌کننده داشته‌اند.

فرماندار سربیشه با اشاره به حضور گسترده مردم در صحنه‌های مختلف اجتماعی و ملی عنوان کرد: این حضور آگاهانه موجب تقویت روحیه نیروهای مسلح و افزایش امید و اعتماد عمومی شد و بار دیگر ثابت کرد که مهم‌ترین پشتوانه امنیت و اقتدار کشور، همراهی مردم در کنار توانمندی نیروهای مسلح است.

وی تصریح کرد: فرهنگ عاشورا، آموزه‌های اسلامی و روحیه ایثار و فداکاری در میان مردم ایران اسلامی موجب شده است که با وجود برخی مشکلات و فشارهای اقتصادی، ملت ایران با صلابت در کنار نظام و کشور خود بایستد و بسیاری از توطئه‌های دشمنان را ناکام بگذارد.

میرزاجانی با اشاره به اقدامات دولت در حوزه تامین کالاهای اساسی و مدیریت بازار عنوان کرد: با وجود شرایط خاص کشور، تامین کالاهای مورد نیاز مردم، کنترل بازار و حفظ ثبات اقتصادی در دستور کار دولت قرار دارد و با همدلی و همکاری مردم، این مسیر با قوت ادامه خواهد یافت.

وی همچنین به ظرفیت‌های اقتصادی شهرستان اشاره کرد و گفت: مرز ماهیرود به عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم اقتصادی منطقه، نقش مؤثری در توسعه مبادلات تجاری ایفا می‌کند و افزایش صادرات و واردات از این مرز، زمینه بهره‌مندی مرزنشینان و رونق اقتصادی منطقه را فراهم کرده است.

فرماندار سربیشه در بخش دیگری از سخنان خود از نقش ائمه جمعه شهرستان در مدیریت برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی قدردانی کرد و افزود: در مناسبت‌های مختلف، به‌ویژه در روزهای اخیر، با برنامه‌ریزی مناسب و همکاری نهادهای فرهنگی و مذهبی، زمینه حضور گسترده مردم و تبدیل احساسات عمومی به صحنه‌های حماسی و وحدت‌آفرین فراهم شد.

وی با اشاره به همراهی اقشار مختلف مردم، از جمله اهل سنت شهرستان، افزود: حضور و همراهی همه اقوام و مذاهب در برنامه‌های مختلف نشان‌دهنده عمق نفوذ ارزش‌های انقلاب اسلامی و انسجام ملی در میان مردم منطقه است.

میرزاجانی همچنین با اشاره به برگزاری اجلاسیه ۱۸۵ شهید شهرستان سربیشه اظهار کرد: این اجلاسیه به منظور برگزاری دومین کنگره ۲ هزار و ۴۰۰ شهید خراسان جنوبی و با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: کمیته‌های مختلف اجرایی، فرهنگی، پشتیبانی، زیرساخت و اقشار فعالیت‌های گسترده‌ای را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد فرهنگی آغاز کرده‌اند و همه عوامل اجرایی با روحیه‌ای جهادی و خالصانه در مسیر تکریم شهدا تلاش می‌کنند.

فرماندار سربیشه تاکید کرد: هدف از برگزاری این اجلاسیه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تقویت وحدت و انسجام اجتماعی و انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به نسل جوان است.

وی با اشاره به تقدیم دو شهید از شهرستان سربیشه در حوادث و رخدادهای اخیر، گفت: شهید نادی از شهرستان سربیشه و شهید بزی از منطقه مود از جمله شهدایی هستند که نام و یاد آنان در حافظه مردم منطقه ماندگار خواهد ماند و راه آنان چراغ هدایت نسل‌های آینده خواهد بود.

مرزنشینان سربیشه در کنار نیروهای مسلح، پشتوانه امنیت و اقتدار کشور هستند

امام جمعه شهرستان سربیشه هم با اشاره به برگزاری دومین کنگره ۲ هزار و ۴۰۰ شهید خراسان جنوبی گفت: در ماه‌های آینده اجلاسیه‌های شهرستانی این کنگره برگزار خواهد شد و در شهرستان سربیشه نیز اجلاسیه ۱۸۵ شهید با برنامه‌ریزی انجام شده، در شب ارتحال امام خمینی(ره) و همزمان با شب عید غدیر خم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید حسین کاظمی این همزمانی را دارای پیام و مفهوم ویژه دانست و تصریح کرد: پیوند امت با امام، استمرار مسیر ولایت و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب اسلامی از مهم‌ترین پیام‌های این مناسبت است.

وی ادامه داد: اگرچه از دوران حضور امیرالمؤمنین(ع) و همچنین عصر ظهور حضرت حجت(عج) فاصله داریم اما در دوران غیبت، شاخص و محور هدایت جامعه اسلامی همان ولایت فقیه است و این مراسم می‌تواند جلوه‌ای از این پیوند و وفاداری باشد.

وی با قدردانی از تلاش‌های انجام شده برای برگزاری این اجلاسیه افزود: مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا، معتمدان، بزرگان و اقشار مختلف مردم از هر سه بخش شهرستان برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این رویداد فرهنگی و معنوی پای کار آمده‌اند.

امام جمعه شهرستان سربیشه همچنین با دعوت از مسئولان استانی برای حضور در این مراسم بیان کرد: حضور شخصیت‌های مؤثر و انقلابی در این اجلاسیه موجب دلگرمی مردم و زینت‌بخش مراسم خواهد بود و مردم سربیشه همواره قدردان توجه و همراهی مسئولان با این شهرستان هستند.

وی تاکید کرد: هرچند هیچ اقدامی نمی‌تواند عظمت و جایگاه شهدا را به‌طور کامل تبیین کند، اما همه تلاش‌ها بر این است که این اجلاسیه در شأن شهدای والامقام، مردم شهیدپرور سربیشه و فرهنگ ولایت و ایثار برگزار شود.

خراسان جنوبی ۱۲ شهرستان دارد و مرکز شهرستان مرزی سربیشه در فاصله ۶۶ کیلومتری بیرجند است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.