بهره‌برداری از ۵ نیروگاه خورشیدی در سه شهرستان آذربایجان شرقی

خبرگزاری مهر شنبه 09 خرداد 1405 - 15:30
بناب- آئین بهره‌برداری از ۵ نیروگاه خورشیدی در شهرستان‌های بناب، هریس و عجبشیر با ظرفیت مجموع ۱۶ مگاوات و سرمایه‌گذاری یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان در شهرستان بناب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این پروژه‌ها در قالب «طرح ملی تولید در توزیع» به شبکه برق سراسری متصل شده‌اند. از مجموع ۵ نیروگاه، دو پروژه در شهرستان بناب، دو پروژه در شهرستان هریس و یک پروژه در شهرستان عجب‌شیر احداث شده است. هر کدام از این نیروگاه‌ها به طور جداگانه دارای ظرفیت اسمی ۳.۲ مگاوات هستند که در مجموع به ۱۶ مگاوات می‌رسد.

کل اعتبار هزینه‌شده برای اجرای این ۵ پروژه یک هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

در این مراسم بهرام سرمست، استاندار آذربایجان شرقی؛ حجت‌الاسلام شیخ رضا باقری بنابی، نماینده مردم بناب در مجلس؛ محمدحسین قلعه‌ای، فرماندار بناب و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی حضور داشتند.

با بهره‌برداری از این نیروگاه‌ها، ظرفیت تولید برق تجدیدپذیر در سه شهرستان مذکور افزایش یافت.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.