ابرپروژه آبی در هرمزگان

دنیای اقتصاد یکشنبه 10 خرداد 1405 - 00:04
دنیای‌ اقتصاد - بندرعباس: ابرپروژه انتقال آب از محل آب‌شیرین‌کن چارک به بستک، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مطالبات دیرینه ساکنان غرب هرمزگان، با عبور از پیشرفت فیزیکی ۹۰درصدی، در آستانه بهره‌برداری قرار گرفت؛ طرحی که عطش ۵۰هزار نفر از اهالی چهار شهر و ۳۷روستای این منطقه را تا افق ۱۴۲۵ فرو می‌نشاند.

عبدالحمید حمزه‌پور، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان، آب‌رسانی از چارک به بستک را طرحی حیاتی برای توسعه و تثبیت جمعیت در این منطقه دانست و اظهار کرد: این طرح با اعتبار ۱۲هزار‌میلیارد ریال در قالب ۱۰پیمان مجزا تعریف شده است. حمزه‌پور افزود: با تکمیل پیمان‌های باقی‌مانده، نیاز آبی ۵۰هزار نفر از ساکنان چهار شهر و ۳۷روستا در شهرستان بستک تامین خواهد شد. وی با اشاره به اینکه نیاز آبی فعلی منطقه ۱۴۳لیتر بر ثانیه است، تصریح کرد: مرحله نخست این طرح شامل ۴۰کیلومتر خط انتقال در مسیرهای سخت‌گذر است و در فاز دوم نیز ۲۸کیلومتر دیگر به این خط افزوده خواهد شد تا نیاز آبی منطقه را تا افق سال۱۴۲۵ به‌طور کامل پوشش دهد. حمزه‌پور با بیان اینکه آب‌شیرین‌کن چارک نیز با پیشرفت ۸۳درصدی در حال تکمیل است، گفت: با پایان این طرح که در مجموع به پیشرفت ۹۰درصد رسیده، یکی از اصلی‌ترین مطالبات مردم شهرستان بستک محقق خواهد شد. مدیرعامل آبفا با اشاره به هزینه‌های انجام‌شده تاکنون خاطرنشان کرد: تا این لحظه افزون‌بر ۸۹۰‌میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی و ۵۰۰‌میلیارد تومان نیز توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.