به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان یکشنبه در این آیین گفت: چندین سال درصدد پیگیری، احداث، راهاندازی و بهرهبرداری از این مرکز بودیم و با تمهیدات اندیشیدهشده، این مرکز تا پایان سال جاری به بهرهبرداری خواهد رسید.
سید محمد صالحی بهبهانی افزود: با بهرهبرداری از این مجموعه، مردم منطقه برای پیگیری درمان یکی از صعبالعلاجترین بیماریها نیازی به مراجعه به مناطق دیگر نخواهند داشت.
وی ادامه داد: ۱۵ طرح خدماتی درمانی در جنوب غرب خوزستان آماده افتتاح هستند که بهزودی و با حضور مسئولان وزارتی و کشوری بهصورت رسمی بهرهبرداری خواهند شد.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین اظهار کرد: بسیاری از بیماران برای دریافت خدمات رادیوتراپی مجبور به سفر به شهرها و استانهای دیگر بودند.
جلیل مختار گفت: این موضوع برای مردم منطقه به یک معضل تبدیل شده بود و با بهرهبرداری از این طرح، دغدغه آنها رفع میشود و کل روند درمان خود را در آبادان دنبال خواهند کرد.
وی ادامه داد: در همین راستا و با توجه به نیازسنجی دانشگاه علوم پزشکی آبادان، موضوع احداث مرکز رادیوتراپی آبادان پیگیری شد و اعتبار بسیار خوبی از سوی وزارت نفت و در ذیل مسئولیتهای اجتماعی این وزارتخانه برای احداث مرکز یادشده تعیین شد.
به گزارش ایرنا، ۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰ مرکز شهری، ۱۸ مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستانهای زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهرهمند هستند.












