هادی سپهر، مسوول فنی تیم ملی فدراسیون دوومیدانی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این رقابتها به خبرنگار ایرنا گفت: این مسابقات محکی برای ورزشکارانی است که میخواهند برای بازیهای آسیایی انتخاب شوند.
وی افزود: یک دوره مسابقات قهرمانی کشور نیز پیشرو داریم و پس از آن، عملکرد ورزشکاران بررسی میشود تا نفرات برتر برای حضور در رقابتهای آسیایی انتخاب و اعزام شوند.
سپهر بیان کرد: برای این رقابتها حدود ۴۰ نفر از ورزشکاران به استان البرز دعوت شده بودند اما در مجموع بیش از ۱۰۰ ورزشکار در مسابقات حضور یافتند.
وی گفت: این رقابتها در مواد ۲۰۰ متر، ۴۰۰ متر، ۵۰۰ متر، ۸۰۰ متر، یکهزار و ۵۰۰ متر، ۳۰۰۰ متر و پرتاب دیسک برگزار شد.
هاشم صیامی، نایبرییس فدراسیون دوومیدانی جمهوری اسلامی ایران نیز در حاشیه این مسابقات گفت: با توجه به برگزاری رقابتهای دوومیدانی کشور در سه مرحله طی بهار ۱۴۰۵، امروز مرحله دیگری از رکوردگیری ورزشکاران در کرج برگزار شد و رقابت خوبی میان شرکتکنندگان شکل گرفت.
وی افزود: برترینهای این مسابقات به اردوهای تیم ملی دعوت میشوند؛ اردوهایی که از ۱۸ ماه پیش در شهرهای تهران و مشهد در حال برگزاری است.
صیامی اظهار کرد: نفرات برتر پس از ارزیابی نهایی به بازیهای آسیایی ناگویا اعزام خواهند شد.
نایبرییس فدراسیون دوومیدانی همچنین با اشاره به ظرفیتهای ورزشی البرز گفت: این استان در رشتههای مختلف ورزشی از جمله دوومیدانی از استعدادهای خوبی برخوردار است و حمایت دستگاههای اجرایی البرز از ورزشکاران نیز مطلوب ارزیابی میشود.












