طنین نوای ای ایران در میان آوارهای برجای‌مانده از جنگ در پردیس +فیلم

ایرنا سه شنبه 12 خرداد 1405 - 22:18
پردیس - ایرنا - کودکان و نوجوانان نوازنده پردیسی با حضور در کنار آوارهای برجای‌مانده از جنگ، نوای ای ایران را نواختند و یاد عزیزان از دست‌رفته را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از پردیس، روزهای پرخطر و پرمخاطره جنگ سپری شده است، اما آوارهای باقی‌مانده همچنان یادآور تلخی آن روزهاست و با هر بار دیده شدن، بغضی بر دل و اشکی بر چشم همشهریان می‌نشاند.

در این آیین، کودکان و نوجوانان پردیسی با همراهی استاد راهنمای خود، سازها را در کنار آوارهای به‌جامانده از جنگ کوک کردند و نوای ای ایران را سر دادند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پردیس در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: نخستین اجرای موسیقی خیابانی در سطح شهرستان‌های استان تهران، با همکاری فرمانداری و شهرداری‌های پردیس و بومهن در فازهای ۲، ۳، ۴ و ۱۱ پردیس و همچنین مجتمع فرهنگی هنری مهر بومهن برگزار شد.

حمید نادری افزود: این جشنواره در راستای افزایش نشاط اجتماعی و با توجه به اهداف و رسالت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است.

وی ادامه داد: برگزاری این برنامه زمینه‌ساز جشنواره‌های آزاد هنری میان آموزشگاه‌های منطقه خواهد بود که در آینده نزدیک به صورت رقابتی و با هدف استعدادیابی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی منطقه برگزار می‌شود.

00:00
00:00
Download

این مسئول خاطرنشان کرد: اجرای موسیقی انجام‌شده توسط هنرجویان یکی از آموزشگاه‌های آزاد هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به مناسبت حماسه‌های خردادماه برگزار شد و این گروه در روزهای گذشته نیز اجراهای موفقی داشته‌اند.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۵۰۰هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.