آغاز چهارمین ماه تجمع های شبانه/ مردم: برو بالاتر.....

ایرنا سه شنبه 12 خرداد 1405 - 22:19
ارومیه- ایرنا- تجمع‌های شبانه مردم ایران به چهارمین ماه وارد شده است و با وجود گذشته بیش از ۱۳ هفته، پیر و جوان، و زن و مرد با هم یک صدا فریاد ادامه پشت به پشت هم دفاع جانانه از وطن را هر شب فریاد می زنند.

به گزارش ایرنا، ابتدای این تجمع ها با بزرگترین غم مردم ایران شروع شد؛ شهادت قائد امت و امام خامنه ای (ره) خون دلی در دل مردم وارد کرد که هیچ کس نمی توانست به تنهایی آن را تحمل کند و همین شد که مردم برای تحمل این درد عظیم،‌ کنار یکدیگر گرد آمدند.

شب های متمادی گذشت و ملت ایران با وجود بمباران ها و وعده بمباران توسط رژیم های صهیونی و آمریکایی، بدون ترس از دشمنان بی رحم به میدان آمده و برخی شب ها تا صبح در میادین شهرها حضور یافتند.

هفته اول،‌ هفته دوم، هفته سوم و هفته های متمادی گذشت تا اینکه امروز آغاز چهاردهمین هفته از این تجمع ها را طوری سپری می کنیم که مردم بیشتر از شب اول در میدان حاضر هستند.

حضور پرشور مردم در این بیش از ۹۰ شب حتی پرشعورتر نیز شده است و علاوه بر اینکه میدان خالی نمی ماند، شعارها و پلاکاردهای جدید برای حفظ اتحاد و انسجام ملی در میدان ظاهر می شود.

در این شب ها،‌ پیرمردها و پیرزن ها با عصا و صندلی، مادران و پدران دست در دست فرزندان خود،‌ نوجوانان و جوانان با هم سن و سال های خود و پرچم به دوش وکودکان و خردسالان با همراهی بزرگترها حضوری پررنگ تر در تجمع ها دارند و خسته نشدنشان را فریاد می زنند.

شبی در یکی از این تجمع ها دیدم که یکی از دخترکان خردسال، با گذر از مقابل هر یک از مدافعان امنیت، سلام نظامی به آنان می دهد و بلااستثنا همه این مدافعان امنیت نیز به این خردسال، با سلام نظامی پاسخ دادند؛ انگار که به یک فرمانده پاسخ می‌دهند! این ها همه تصاویری هستند که در ذهن مردم انقلابی ایران می ماند و آغاز فصلی نوین را با محوریت تجمع های شبانه پشتیبانی از مسوولان، رزمندگان و مذاکره کنندگان نوید می دهد.

یک جوان ارومیه ای که در مسیر رسیدن به میدان ولایت فقیه با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران بر دوشش در حال حرکت بود، به خبرنگار ایرنا گفت: من به همراه خانواده در اکثر این شب ها حضور داشته ام و بازهم حضور می یابم.

«امیرحسین» اضافه کرد: بیشتر از همه خواهر خردسال من مشتاق حضور در این تجمع است و بعد از ساعت هشت و نیم شب همه ما را مجبور به حضور در تجمع می کند.

وی ادامه داد: دشمنان فکر می کنند که با بمباران در عرصه جنگی و رسانه ای می توانند در مقابل ما بایستند و ما را مایوس کنند در حالی که کور خوانده اند.

بعد از مصاحبه با این جوان،‌ چندین نوجوان نیز در کنار هم در حال وصل شدن به جمعیت تجمع کننده بودند که در پاسخ به سوالی در مورد اینکه تا کی در این تجمع ها حاضر می شوند، گفتند: یک ماه، دو ماه، سه ماه، برو بالاتر .......

همین روحیه مردمی باعث شده که برگزارکنندگان این تجمعات نیز به تداوم برگزاری آن تلاش بیشتری داشته باشند و برنامه های متنوع تری را تدارک ببینند که بر غنای تجمع ها اضافه کرده است.

پخش سرودهای انقلابی تولید شده توسط گروه های بومی و استانی، پخش سخنرانی های امام شهید انقلاب، برگزاری نمازهای استغاثه با تقاضای روزافزون مردم، تولید و پخش نذری های متنوع و همچنین بسته هایی معروف به مشکل گشا در بین مردم و همچنین توزیع پرچم جمهوری اسلامی ایران از جمله دیگر برنامه های این شب هاست.

مردم ارومیه نظیر مردم دیگر شهرهای ایران همچنان تاکید دارند تا زمانی که رهبر معظم انقلاب صلاح ببینند در صحنه حاضر خواهند بود و صحنه را ترک نخواهند کرد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.