بازگشت بارش‌ها به گلستان؛ تقویت سامانه ناپایدار در پایان هفته

خبرگزاری مهر چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 07:01
گرگان-کارشناس هواشناسی گلستان از شمالی شدن جریانات جوی و افزایش ناپایداری‌ها در استان خبر داد.

علی نعمتی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، از بعدازظهر سه شنبه با شمالی شدن جریانات جوی، شرایط برای افزایش ناپایداری‌های جوی در سطح استان فراهم شد.

وی افزود: در این مدت گاهی وزش باد نسبتاً شدید، رگبارهای پراکنده باران و در مناطق کوهستانی و مرتفع استان پدیده مه را شاهد هستیم.

کارشناس هواشناسی گلستان ادامه داد: برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز تداوم ناپایداری‌های جوی به شکل رگبارهای پراکنده، به‌ویژه در نواحی کوهستانی استان، پیش‌بینی می‌شود.

نعمتی با اشاره به وضعیت جوی پایان هفته خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی مدل‌های هواشناسی، سامانه بارشی در روز جمعه اندکی تقویت خواهد شد که می‌تواند موجب افزایش بارش‌ها در برخی نقاط استان شود.

وی از شهروندان و به‌ویژه ساکنان مناطق کوهستانی و گردشگران خواست با توجه به احتمال وقوع مه و کاهش دید، هشدارهای هواشناسی را مدنظر قرار دهند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.