بخش استانی جشنواره «فن‌آفرینی و تجاری‌سازی جشنواره شیخ بهایی»در هرمزگان برگزار شد

ایرنا چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 08:44
بندرعباس - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت: بیستمین دوره جشنواره شیخ بهایی در بخش فن‌آفرینی و تجاری‌سازی، به مدت ۲ روز با استقبال کم نظیر شرکت‌های استانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا نصیری روز سه شنبه در حاشیه برگزاری این رویداد افزود: بخش فن‌آفرینی این رویداد، پس از طی مرحله غربالگری اولیه، با حضور ۱۰ شرکت منتخب از بین افزون‌بر ۲۵ متقاضی برگزار شد.

وی اظهار کرد: شرکت‌ها طی این مرحله در حوزه‌های تخصصی و متنوعی شامل، زیست‌فناوری، شیلات، مکانیک، انرژی‌های تجدیدپذیر، صنایع خلاق، هوش مصنوعی، برق و الکترونیک و روانشناسی کودک و نوجوان فعالیت کردند.

رییس پارک علم و فناوری هرمزگان با اشاره به فرآیند ارزیابی دقیق طرح‌ها اظهار کرد: همچنین هیات داوران متشکل از کارشناسان تخصصی حوزه‌های فناوری، کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری، طرح‌های ارائه‌شده را بر اساس معیارهایی شامل، نوآوری فنی، قابلیت تجاری‌سازی، مدل درآمدی و ظرفیت توسعه بازار مورد بررسی و داوری قرار دادند.

نصیری با تاکید بر اهمیت برگزاری چنین رویدادهایی در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره در هرمزگان، انگیزه مضاعفی به شرکت‌ها برای حضور پرشور و ارائه دستاوردهایشان می‌دهد تا اعلام همبستگی خود را برای توسعه کشور اعلام کنند.

بخش استانی «فن‌آفرینی و تجاری‌سازی جشنواره شیخ بهایی»در هرمزگان برگزار شد

وی بیان کرد: در سال گذشته نیز استقبال بسیار خوبی از این رویداد اتفاق افتاد، اما به دلیل وجود شرایط اصلی تجاری‌سازی فناوری و حقوقی بودن مشارکت‌کننده، تعدادی از افراد امکان حضور در رویداد را پیدا نکردند.

افزایش تعداد حضور شرکت‌های هرمزگانی در جشنواره

دبیر استانی بیستمین دوره جشنواره شیخ بهایی در هرمزگان نیز با ابراز رضایت از حضور پررنگ‌تر هرمزگان در بیستمین دوره جشنواره شیخ بهایی نسبت به ادوار پیشین، تصریح کرد: حضور شرکت‌های هرمزگانی در این دوره از جشنواره نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

محمدرضا قنبرپور با اشاره به ارزش‌آفرینی حضور شرکت‌ها در رویدادهایی مانند جشنواره شیخ بهایی، گفت: در چنین رویدادهایی فرصتی کم‌نظیر برای معرفی هرچه بهتر شرکت‌ها به زیست‌بوم نوآوری و فناوری فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش طراحان کسب و کار نیز روزهای ۱۱ و ۱۲ خردادماه ۱۴۰۵برگزار خواهد شد، ادامه داد: این جشنواره بستری برای شبکه‌سازی، جلب توجه سرمایه‌گذاران، آشنایی با آخرین روندهای فناورانه و نمایش توانمندی‌های فنی به بازیگران کلیدی این حوزه است.

دبیر استانی بیستمین دوره جشنواره شیخ بهایی در هرمزگان افزود: توصیه ما به همه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان، حضور فعال در این رویدادهاست تا بتوانند جایگاه خود را در اکوسیستم نوآوری کشور تثبیت کرده و مسیر تجاری‌سازی موفق‌تری را طی کنند.

بخش استانی «فن‌آفرینی و تجاری‌سازی جشنواره شیخ بهایی»در هرمزگان برگزار شد

قنبرپور عنوان کرد: رویداد هرمزگان به صورت یکپارچه و با همکاری پارک زیست فناوری خلیج فارس قشم و پارک علم وفناوری هرمزگان برگزار شد و به زودی و پس از اعلام پایان زمان داوری در برگزیدگان رویداد استانی فن‌آفرینی و تجاری سازی معرفی و به مرحله بعدی راه خواهند یافت.

به گزارش ایرنا، پارک علم و فناوری استان هرمزگان به منظور ایجاد زیرساخت های مناسب در راستای توسعه علم و فناوری و تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی دانش آموختگان استان و ایجاد شبکه فناوری بین صنعت و دانشگاه از طریق ارائه خدمات متناسب در هر زمینه، در ۲۵ خرداد ۱۳۹۰ ایجاد شد و فعالیت رسمی خود را از دی ماه همان سال آغاز کرد.

استان هرمزگان دارای چهار مرکز رشد شامل مرکز رشد جامع، مرکز رشد پزشکی، مرکز رشد میناب، مرکز رشد دانشگاه هرمزگان و ۲۴ موسسه است که در مجموع ۸۷۱ نفر در این مراکز مشغول به‌کار هستند.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شرکت فناور در پارک علم و فناوری استان هرمزگان فعال هستند که از این تعداد، ۷۰ شرکت دانش‌بنیان است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.