توقف فعالیت ۲ مجموعه تفریحی فاقد استاندارد در فردوس و قاین

ایرنا چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 12:44
بیرجند - ایرنا - مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی از تشدید نظارت‌ها بر شهربازی‌ها و زمین‌های بازی استان همزمان با فصل گرما خبر داد و گفت: در جریان بازرسی‌های سرزده از مراکز تفریحی شهرستان‌های فردوس و قاین، ۲ مجموعه به دلیل نداشتن الزامات ایمنی و استانداردهای لازم پلمب و فعالیت آنها متوقف شد.

مصطفی بذری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با هدف ارتقای ایمنی، صیانت از حقوق شهروندان و پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی طرح نظارت بر شهربازی‌ها و زمین‌های بازی استان به صورت مستمر و دوره‌ای در حال اجرا است.

وی با اشاره به بازرسی‌های انجام شده در شهرستان فردوس افزود: کارشناسان اداره‌کل استاندارد خراسان جنوبی به همراه رئیس اداره استاندارد شهرستان از چهار شهربازی این شهرستان به صورت سرزده و در ساعات اوج فعالیت بازدید کردند تا عملکرد تجهیزات تفریحی در شرایط واقعی مورد ارزیابی قرار گیرد.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی با تاکید بر اجباری بودن استانداردسازی تجهیزات تفریحی تصریح کرد: تامین ایمنی در وسایل بازی موضوعی بسیار مهم و غیرقابل اغماض است و صدور گواهینامه بهره‌برداری تنها پس از احراز کامل الزامات فنی و رعایت استانداردهای مصوب سازمان ملی استاندارد ایران امکان‌پذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: بازرسی‌های فنی، ایمنی و ادواری این تجهیزات به طور مستمر و براساس برنامه زمان‌بندی‌شده توسط کارشناسان اداره‌کل استاندارد و شرکت‌های بازرسی دارای تایید صلاحیت انجام می‌شود، زیرا هرگونه نقص فنی یا قصور در نگهداری این تجهیزات می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری برای خانواده‌ها به همراه داشته باشد.

بذری با اشاره به نتایج این بازدیدها در شهرستان فردوس عنوان کرد: یکی از چهار شهربازی مورد بازرسی به دلیل رعایت نکردن الزامات ایمنی و مغایرت با دستورالعمل‌های استاندارد، برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی پلمب شد و پرونده آن برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع می‌شود.

توقف فعالیت ۲ مجموعه تفریحی فاقد استاندارد در فردوس و قاین/ نظارت‌ها تشدید شد

وی همچنین از اجرای طرح مشابه در شهرستان قاین خبر داد و افزود: بازرسان استاندارد به همراه رئیس اداره استاندارد قاین و کارشناس حقوقی اداره‌کل، از مجموعه‌های تفریحی و شهربازی‌های این شهرستان بازدید و وضعیت تجهیزات و وسایل بازی را ارزیابی کردند.

مدیرکل استاندارد خراسان جنوبی اظهار کرد: در این بازدید، یک مجموعه بادی به دلیل نداشتن گواهینامه معتبر استاندارد و رعایت نکردن الزامات ایمنی، تا زمان رفع نواقص و اخذ مجوزهای لازم پلمب شد.

وی با اشاره به افزایش حضور خانواده‌ها در فضاهای تفریحی در فصل گرما بیان کرد: نظارت بر مراکز تفریحی با حساسیت بیشتری دنبال می‌شود و بهره‌برداران این مراکز موظف هستند نسبت به دریافت گواهینامه‌های معتبر استاندارد و رعایت تمامی الزامات ایمنی اقدام کنند.

بذری تاکید کرد: اداره‌کل استاندارد خراسان جنوبی با هرگونه بهره‌برداری از تجهیزات تفریحی فاقد تأییدیه استاندارد برخورد قانونی خواهد کرد.

وی از شهروندان خواست پیش از استفاده از وسایل بازی، به وجود گواهینامه معتبر استاندارد و برچسب‌های ایمنی توجه کنند تا از بروز حوادث ناگوار جلوگیری شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.