آزادی زندانی قرچکی پس از ۲۴ سال حبس با گذشت شکات و کمک خیرین

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 13:01
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قرچک از آزادی یکی از محکومان این شهرستان خبر داد و گفت: این فرد که از سال ۱۳۸۱ به دلیل ایراد ضرب و جرح عمدی و ناتوانی در پرداخت دیه در زندان به سر می‌برد، با گذشت شکات و مشارکت خیرین، همزمان با عید سعید غدیر خم آزاد شد.

ساسان غلامی در گفت‌وگو با ایسنا در تشریح جزئیات این پرونده اظهار کرد: یکی از محکومان این شهرستان که از سال ۱۳۸۱ به اتهام ایراد ضرب و جرح عمدی و براساس رأی مرجع قضایی به پرداخت دیه محکوم شده بود، به دلیل سنگین بودن میزان دیه و ناتوانی در تأمین آن، سال‌ها در زندان به سر می‌برد.

وی افزود: با توجه به طولانی شدن مدت حبس و شرایط خاص این محکوم، پرونده وی در دستور کار ویژه دادگستری استان تهران قرار گرفت و با پیگیری‌های انجام شده از سوی مسئولان قضایی، روند رسیدگی و تعیین تکلیف آن تسریع شد.

غلامی ادامه داد: با تأکید ریاست کل دادگستری استان تهران بر ضرورت رسیدگی سریع به وضعیت این زندانی، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار دادستانی شهرستان قرچک قرار گرفت.

دادستان قرچک تصریح کرد: همزمان با این پیگیری‌ها، انجمن حمایت از زندانیان شهرستان قرچک با استفاده از ظرفیت خیرین و نیکوکاران، اقدامات لازم برای فراهم شدن زمینه آزادی این زندانی را آغاز کرد.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه، جلسه‌ای با حضور خانواده زندانی و شکات پرونده برگزار شد که پس از گفت‌وگو و بررسی شرایط، شکات با اعلام رضایت و گذشت، زمینه آزادی وی را فراهم کردند.

غلامی در پایان گفت: در نهایت با تأمین بخشی از دیه از سوی انجمن حمایت از زندانیان شهرستان قرچک و همراهی خیرین، این زندانی پس از ۲۴ سال حبس و همزمان با عید سعید غدیر خم از زندان آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشت.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.