تلفات فوک خزری در سواحل مازندران به ۱۴ قلاده رسید

خبرگزاری مهر پنج شنبه 14 خرداد 1405 - 09:48
ساری- معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران از کشف لاشه دو قلاده فوک خزری در سواحل ساری خبر داد و گفت: تلفات فوک خزری در سواحل مازندران به ۱۴ قلاده رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌الله اسماعیلی اظهار کرد: در ادامه پایش‌های منظم سواحل استان، لاشه دو قلاده فوک خزری روزهای اخیر در سواحل ساری توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست و همیاران طبیعت شناسایی شد.

وی افزود: بررسی کارشناسان اعزامی نشان داد به دلیل گذشت زمان طولانی از مرگ این پستانداران دریایی، لاشه‌ها در مرحله پیشرفته فساد قرار داشته و امکان کالبدگشایی و نمونه‌برداری علمی وجود نداشت.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران تصریح کرد: لاشه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و تحت نظارت کارشناسان، به‌صورت بهداشتی دفن شدند تا از بروز هرگونه آلودگی احتمالی محیطی جلوگیری شود.

اسماعیلی با اشاره به تداوم پایش‌های ساحلی در سراسر استان، از شهروندان و صیادان خواست در صورت مشاهده موارد مشابه، موضوع را از طریق سامانه ۱۵۴۰ تماس گویای سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع‌رسانی کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.