عادل شهرزاد روز جمعه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: تعامل با مرکز آموزش فنی و حرفهای برای ارتقای مهارت فعالان و نیز ایجاد سازوکارهای جدی جهت فروش محصولات در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار کرد: هدف ما این است که صنایعدستی هرمزگان به سبد خرید هر گردشگری که وارد این استان میشود راه یابد، تا علاوه بر معرفی فرهنگ بومی، به پویایی اقتصاد کمک کند.
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان با تاکید بر ضرورت اقتصادیسازی صنایعدستی، گفت: همچنین سند راهبردی برای ساماندهی و توسعه این بخش در استان تدوین میشود که با تدوین این سند، برنامهریزی دقیق برای پوشش بیشتر مخاطبان و افزایش بهرهوری اقتصادی این مناطق انجام خواهد شد.
شهرزاد افزود: اکنون حدود ۷۰ هزار نفر در استان هرمزگان دارای گواهی فعالیت در حوزه صنایعدستی هستند که جزیره هرمز، بندرکنگ، پارسیان و روستای بهمنی میناب از کانونهای اصلی تولید صنایعدستی در استان به شمار میروند.
وی بیان کرد: صنایعدستی اقتصاد ارزان و زودبازده است و با توجه به نیاز اندک به سرمایهگذاری کلان در این حوزه، صنایعدستی نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها ایفا میکند که به همین دلیل در کانون برنامههای راهبردی این ادارهکل قرار گرفت.
الزامی شدن استفاده از صنایعدستی در بستههای فرهنگی سازمانها
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان با اشاره به هماهنگی با بانکها و سازمانهای دولتی برای حمایت از صنایعدستی، گفت: مقرر شده که دستگاههای اجرایی در تهیه بستههای فرهنگی خود، فقط از محصولات صنایعدستی استان استفاده کنند و این موضوع در قالب هماهنگیهای بیندستگاهی پیگیری میشود.
شهرزاد به ظرفیتهای بینظیر خشکی، ساحلی و دریایی هرمزگان اشاره کرد و افزود: برای معرفی این جذابیتها، شیوههای نوین تبلیغات در دستور کار قرار گرفته است.
وی با اشاره به فعالیت یک کمیته تخصصی در حوزه اطلاعرسانی دیجیتال خاطرنشان کرد: با همکاری دو موسسه فعال در عرصه فضای مجازی و با محوریت بخش خصوصی، برنامه جامعی برای معرفی ظرفیتهای گردشگری هرمزگان بهزودی در استان اجرایی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، بیش از ۳۰۰ مکان و بنای تاریخی، برای بازدید مسافران و گردشگران در استان هرمزگان وجود دارد ضمن آنکه مجوز فعالیت ۱۱ فروشگاه صنایعدستی در این استان نیز صادر شده است.













