ماندگاری گرد و غبار و هشدار سطح نارنجی در استان یزد

خبرگزاری مهر شنبه 16 خرداد 1405 - 08:31
یزد - اداره‌کل هواشناسی استان یزد با اشاره به ماندگاری گرد و غبار، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هواشناسی استان یزد ضمن صدور هشدار نارنجی هواشناسی از تداوم گرد و غبار تا ظهر خبر داد.این پدیده در اردکان، اشکذر، زارچ، یزد و بافق، بهاباد، تفت، میبد و مهریز منجر به کاهش دید، کیفیت هوا و احتمال اختلال در تردد جاده‌ای می‌شود.

همچنین براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی پنج روز آینده آسمان استان یزد صاف تا کمی ابری پیش‌بینی می‌شود اما در ساعات بعدازظهر و اوایل شب وزش باد نسبتاً شدید و در برخی مناطق شدید رخ خواهد داد که می‌تواند با گرد و خاک همراه باشد.

همچنین نفوذ گرد و غبار از مناطق مجاور به استان، کاهش کیفیت هوا را به‌ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان به دنبال خواهد داشت. در همین راستا هشدار آلودگی هوا نیز صادر شده است.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، ماندگاری هوای گرم در استان ادامه دارد و برای روز یکشنبه هفته آینده نیز افزایش محسوس دما مورد انتظار است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.