نقش‌آفرینی کودکان بازمانده مدرسه شجره طیبه میناب در کارگاه هنرزمینی

ایرنا شنبه 16 خرداد 1405 - 08:56
بندرعباس - ایرنا - کارشناس واحد آفرینش‌های هنری کانون هرمزگان گفت: برگزاری کارگاه‌های تصویرسازی و هنرزمینی (لند آرت) در میناب، تجربه‌ای نوآورانه را برای کودکان و نوجوانان به‌ویژه بازماندگان مدرسه «شجره طیبه» رقم زد، تا با پیوند میان ذهن خلاق و عناصر طبیعت، بستری برای بروز توانمندی‌های هنری آنان فراهم شود.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، نوشین فرهادی روز شنبه افزود: این دوره از کارگاه‌های آموزشی که با حضور حدود ۵۰ نفر از کودکان و نوجوانان برگزار شد، شرکت‌کنندگان با مفاهیم پایه‌ای تصویرسازی و هنرزمینی آشنا شدند و در فضایی تعاملی، رویاها و احساسات خود را بر روی کارتن و بستر زمین به تصویر کشیدند.

وی اظهار کرد: هنر به عنوان ابزاری قدرتمند در رشد فردی و اجتماعی، همواره نقشی کلیدی در ارتقای اعتمادبه‌نفس و تقویت خلاقیت نسل نو ایفا می‌کند، رویکردی که در برنامه‌های اخیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در شهرستان میناب به شکلی ملموس دنبال شد.

کارشناس واحد آفرینش‌های هنری کانون هرمزگان با بیان اینکه شناسایی و توجه به استعدادهای این کودکان، زمینه‌ساز شکوفایی آنان است، خاطرنشان کرد: هنرزمینی با استفاده از عناصر طبیعی، جذابیت ویژه‌ای برای کودکان داشت و آنان توانستند نگاه منحصربه‌فرد خود را به دنیای پیرامون، در قالب آثاری بدیع به نمایش بگذارند.

نقش‌آفرینی کودکان بازمانده مدرسه شجره طیبه میناب در کارگاه هنرزمینی

فرهادی تصریح کرد: هر اثر خلق‌شده در این کارگاه، نه تنها یک محصول هنری، بلکه سندی از توانمندی، خودباوری و نگاه خاص این کودکان به هستی است، به ویژه برای گروهی که نیازمند توجه بیشتر و فرصت‌های آموزشی و فرهنگی متنوع‌تری هستند.

وی افزود: استقبال چشمگیر شرکت‌کنندگان و ذوق و شوق آنان در خلق آثار، نشان داد که برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند روحیه‌ای تازه و خودباوری عمیقی را در نسل نوجوان تقویت کند.

نقش‌آفرینی کودکان بازمانده مدرسه شجره طیبه میناب در کارگاه هنرزمینی

کارشناس واحد آفرینش‌های هنری کانون هرمزگان با اشاره به اینکه این فعالیت آموزشی با هدف تقویت مهارت‌های هنری و ایجاد فضایی متفاوت برگزار شده است، ادامه داد: زینب مرادزاده و کوثر ذاکری، از مربیان مراکز کانون در ابوموسی و میناب، در همراهی و اجرای این کارگاه‌ها مشارکت داشتند.

فرهادی تاکید کرد: کانون پرورش فکری هرمزگان همواره تلاش دارد با برگزاری برنامه‌های این‌چنینی، ضمن غنی‌سازی اوقات فراغت، بستری پویا برای پرورش ذوق هنری و اجتماعی‌شدن کودکان و نوجوانان در سراسر استان فراهم آورد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با حدود ۴۵۰ هزار دانش‌آموز و چهار هزار و ۵۰۰ مدرسه، ۱۶ مرکز فرهنگی هنری ثابت، چهار کتابخانه سیار روستایی و ۲ کتابخانه پستی دارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.