۹۲ درصد نوآموزان پایه اول خوزستان سنجش سلامت شدند

ایرنا شنبه 16 خرداد 1405 - 09:26
اهواز - ایرنا - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خوزستان با اشاره به آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی از مهرماه امسال گفت: تاکنون ۹۲ درصد از نوآموزان ورودی پایه اول در استان این طرح را انجام داده‌اند.

علی ممبینی شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بخشی از خانواده‌ها هنوز برای سنجش سلامت فرزند خود اقدام نکرده‌اند که با توجه به پایان مهلت این طرح در انتهای خردادماه، تاکید می‌شود نوآموزان در تمام نقاط استان هرچه سریع‌تر نسبت به انجام سنجش اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمام نوآموزانی که در مهرماه سال ۱۳۹۸ متولد شده‌اند، برای ورود به پایه اول دبستان ملزم به انجام سنجش سلامت هستند.

ممبینی تصریح کرد: خانواده‌ها برای نوبت‌گیری می‌توانند از طریق سامانه «سیرت ۲» اقدام کنند و تقاضا می‌شود پیش از پایان زمان اجرای طرح، برای سنجش سلامت دانش‌آموزان خود اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، زمان اجرای طرح سنجش سلامت طی 2 سال اخیر افزایش یافته و از دوره تابستان به بازه پاییز تا بهار منتقل شده است تا خانواده‌ها زمان بیشتری برای اجرای این طرح داشته باشند؛ با این وجود همچنان خانواده‌هایی هستند که سنجش سلامت فرزندان خود را به تعویق می‌اندازند.

پیش‌بینی می‌شود امسال ۹۳ هزار کلاس‌اولی داشته باشیم که این آمار نسبت به سال گذشته با ۱۰۳ هزار دانش‌آموز، کاهش خواهد داشت.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.