کیفیت هوای استان یزد در وضعیت ناسالم و خطرناک قرار گرفت

خبرگزاری مهر شنبه 16 خرداد 1405 - 09:53
یزد _ بر اساس داده‌های سامانه پایش کیفیت هوا، شاخص آلودگی هوا در چند ایستگاه استان یزد به محدوده ناسالم تا خطرناک رسیده و در برخی مناطق شاخص‌ها با عدد ۵۰۰ ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اطلاعات سامانه پایش کیفیت هوا، شاخص آلودگی صبح شنبه در برخی ایستگاه‌های استان یزد در وضعیت ناسالم، بسیار ناسالم و حتی خطرناک قرار دارد.

در ایستگاه محیط زیست اردکان شاخص کیفیت هوا عدد ۵۰۰ و در وضعیت قهوه‌ای و خطرناک ثبت شده است. همچنین در ایستگاه آزادشهر یزد نیز شاخص ۵۰۰ و در محدوده خطرناک گزارش شده است.

ایستگاه مرکز بهداشت یزد با شاخص ۴۴۹ در وضعیت قهوه‌ای و خطرناک قرار دارد و ایستگاه اداره کل یزد نیز با شاخص ۲۲۵ در وضعیت بنفش و بسیار ناسالم ثبت شده است.

همچنین شاخص کیفیت هوا در ایستگاه میبد به ۱۶۱ رسیده و در وضعیت قرمز و ناسالم قرار دارد. در شهر اردکان نیز شاخص ۱۸۸ و در وضعیت ناسالم گزارش شده است.

بر اساس این گزارش، ایستگاه اشکذر نیز با شاخص ۱۴۰ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

کارشناسان توصیه می‌کنند در شرایط فعلی به‌ویژه گروه‌های حساس شامل سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی از تردد غیرضروری در فضای باز خودداری کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.