دستگاه‌های اجرایی زنجان در تخصیص یک درصد اعتبارات ورزشی همکاری کنند

ایرنا شنبه 16 خرداد 1405 - 12:31
زنجان - ایرنا - رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان، تخصیص یک درصد اعتبارات حوزه ورزش را مهم عنوان کرد و افزود:  دستگاه‌های اجرایی استان در این زمینه کمک حال باشند چرا که موجب توسعه ورزش استان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نبی اله محمدی روز شنبه در جلسه شورای ورزش استان با بیان اینکه در قانون اساسی بر توسعه ورزش رایگان برای مردم توصیه شده است، افزود: با توجه به اصل ۴۴ قانون، توسعه فعالیت های بخش خصوصی در ورزش امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه هر چند اقدامات خوب و شایسته ای در این حوزه انجام شده اما باید خدمات ورزشی رایگان دولتی و بخش خصوصی بیش از گذشته توسعه یابد، گفت: تحقق این موضوع به حق انتخاب مردم کمک بسزایی می کند و توسعه کمی و کیفی ورزش را در پی دارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با بیان اینکه موضوع ورزش در فرمایش رهبر شهید نمود زیادی داشت،‌ گفت:ورزش در حوزه قهرمانی از اهمیت خاصی برخوردار است همچنان که در حوزه همگانی هم اهمیت ویژه ای دارد.

وی با بیان اینکه بهره مندی مردم از ورزش های همگانی بسیار مهم است و باید بیش از گذشته ترویج شود، اظهار داشت: گرایش مردم به ورزش به کاهش بیماری های مختلف کمک می کند که در این راستا توجه به حوزه ورزش همگانی بیش از گذشته ضرورت دارد.

محمدی در ادامه توجه به ورزش را با توجه به موضوع محلات محوری که مورد تاکید رئیس جمهور است خواستار شد و افزود: این مهم می تواند در قالب ورزش های همگانی، ورزش های روستایی، عشایری و سایر هیات های ورزشی انجام شود.

وی با بیان اینکه در بحث قهرمان پروری، اقدامات بسیاری خوبی در استان صورت گرفته است، اضافه کرد: در بحث قهرمان داری هم نسبت به گذشته توجهات بیشتری شده که مستلزم بودجه و اعتبارات بیشتر برای حفظ قهرمانان ورزشی استان است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در خصوص نگهداری اماکن ورزشی نیز ادامه داد: در گذشته این اماکن به لحاظ ساختاری و مالی با مشکلات عدیده ای مواجه بود که البته با گزارش های ارائه شده هم اکنون مسائل مالی آنها تا حدودی رفع شده است.

محمدی با اشاره به به بحث جذب حامی مالی، خیرین و استفاده از مسئولیت اجتماعی شرکت های دولتی نیز افزود: در این زمینه هیات های ورزشی استان ورود کنند و استاندار زنجان هم از محل مسئولیت اجتماعی شرکت های دولتی کمک ویژه‌ای به هیات های ورزشی استان داشته باشند.

وی در خصوص تعمیرات مربوط به استخر مجموعه ورزشی ولی عصر شهر زنجان،‌ اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان زنجان به این موضوع برای تخصیص اعتبار توجه ویژه داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با بیان اینکه حوزه ورزش استان در ارتباط با موضوع مولدسازی اماکن ورزشی اقدامات خوبی انجام داده است، گفت:همچنان منتظر برگزاری و مناقصه اماکن ورزشی هستیم.

وی با بیان اینکه فعالیت های ورزشی بسیاری خوبی در حال انجام است، اظهار داشت: این استان میزبان اردوی تیم ملی در چند رشته ورزشی بوده است و استان ظرفیت های بسیار بالایی در برگزاری رخدادهای مختلف ورزشی دارد.

محمدی، حمایت های شهرداری از حوزه ورزش، حامیان مالی و ایجاد بوستان های ورزشی را خوب عنوان کرد و گفت: امیدواریم به زودی بوستان شهر منطقه بی سیم افتتاح شود تا ورزش همگانی در این منطقه کم برخوردار گسترش یابد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.