هشدار جدی دادستانی کرمان: اعلام جرم علیه متولیان کوتاهی در مدیریت بحران آلودگی هوا

خبرآنلاین شنبه 16 خرداد 1405 - 13:11
در حالی که غلظت ریزگردها و شاخص‌های آلودگی هوا در استان کرمان به سطوح هشداردهنده‌ای رسیده است، دستگاه قضایی با رویکردی سخت‌گیرانه وارد میدان شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهدی بخشی دادستان کرمان امروز در واکنش به وضعیت بحرانی هوا و افزایش ریزگردها، گفت: سلامت شهروندان خط قرمز ماست و علیه دستگاه‌هایی که با ترک فعل و کوتاهی در مدیریت بحران سلامت مردم را به خطر انداخته‌اند، اعلام جرم خواهد شد.

وی با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های متولی، آن‌ها را به ترک فعل در برابر سلامت عمومی متهم کرد.

بخشی  تصریح کرد: عدم مدیریت بحران و نادیده گرفتن هشدارهای هواشناسی توسط مسئولان، مستلزم پیگیری قضایی و اعلام جرم علیه مدیران خاطی است.

این در حالی است که با رسیدن وضعیت جوی به نقطه بحرانی، سرانجام تعطیلی ادارات در شهرستان‌های زرند، رفسنجان، فهرج و نرماشیر از سوی ستاد مدیریت بحران اعلام شد؛ اقدامی که به نظر می‌رسد با تأخیر و در پی فشارهای ناشی از شرایط ناسالم محیطی انجام شده است.

دادستانی کرمان تأکید کرده است تمامی متولیان باید پاسخگوی عملکرد خود در قبال حفظ سلامت شهروندان باشند.
 

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.