۲ هزار هکتار اراضی بایر استان تهران شناسایی شد

ایرنا شنبه 16 خرداد 1405 - 15:34
تهران- ایرنا- مدیر امور اراضی استان تهران از شناسایی بیش از ۲ هزار هکتار اراضی بایر در سطح استان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، یدالله مظاهری افزود: سال گذشته بیش از ۲ هزار هکتار اراضی بایر، جهت ارجاع به کمیسیون تشخیص اراضی بایر شناسایی شد.

مدیر امور اراضی استان تهران اظهار داشت: پرونده ده‌ها فقره زمین در ۱۶ شهرستان استان تهران که در مجموع ۲ هزار و ۱۷ هکتار را شامل می‌شود، به دلیل عدم کشت در پنج سال اخیر بایر تشخیص داده شده و به منظور تعیین‌تکلیف به کمیسیون تشخیص اراضی بایر استان ارسال شده است.

وی ادامه‌داد: در شناسایی اراضی بایر، شهرستان ورامین با ۲۶۶ هکتار شناسایی رتبه نخست سال گذشته، شهرستان ری با ۲۶۵ هکتار و شهرستان دماوند با ۲۰۳ هکتار، بیشترین میزان شناسایی را به خود اختصاص داده‌اند.

مظاهری با تاکید بر اینکه کشاورزان اراضی مازاد خود را بلاکشت رها نکنند، افزود: به کشاورزان توصیه می‌شود اراضی کشاورزی مازاد خود را بلاکشت رها نکرده و در قالب اجاره یا کشت سالانه احیا کنند تا از بایر شدن اراضی جلوگیری شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.