مطالبات بیمه‌ای بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد گاه با ۸ ماه تأخیر پرداخت می‌شود

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 17 خرداد 1405 - 09:05
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: بخش قابل توجهی از هزینه‌های بیمارستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از محل مطالبات بیمه‌ای تأمین می‌شود که متأسفانه این مطالبات گاهی با هشت تا ۱۰ ماه تأخیر پرداخت می‌شوند.

سیده رقیه پناهی شامگاه جمعه ۱۶ خرداد با حضور در موکب رسانه و فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد در تجمعات شبانه مردم یاسوج، در جمع خبرنگاران این موکب افزود: یکی از چالش‌های اصلی حوزه سلامت استان، مطالبات معوق بیمه‌هاست. به‌طوری که دانشگاه علوم پزشکی استان تا پایان سال ۱۴۰۴ بیش از ۵۲۳ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب داشته است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مشکلات مالی بیمارستان‌های استان مربوط به تأخیر در پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران و همچنین برخی محدودیت‌های موجود ناشی از پرداخت نشدن به‌موقع مطالبات دانشگاه از سوی بیمه‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج درمورد عملکرد این دانشگاه طی جنگ رمضان عنوان کرد: در این مدت با وجود افزایش مراجعات به مراکز درمانی، هیچ‌یک از خدمات دانشگاه علوم پزشکی تعطیل نشد و بیمارستان‌ها، اورژانس، حوزه دارو و آموزش با تمام توان به مردم خدمت‌رسانی کردند.

پناهی اظهار کرد: در دوران جنگ‌های ۱۲ روزه و جنگ رمضان، پزشکان و پرستاران استان برای ارائه خدمات درمانی به مردم کاملا آماده بوند و تمهیدات لازم نیز برای مواقع بحرانی به‌خوبی پیش‌بینی شده بود.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: ازجمله اقدامات مهم مجموعه سلامت استان در ماه‌های اخیر، راه‌اندازی بخش مادران پرخطر در بیمارستان امام سجاد (ع) بوده که با هدف افزایش کیفیت مراقبت از مادران باردار و کاهش مخاطرات احتمالی آماده و راه‌اندازی شد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.