۲۷۰۰ تن موسیر از مزارع لرستان برداشت می شود

خبرآنلاین یکشنبه 17 خرداد 1405 - 10:29
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از برداشت ۲۷۰۰ تن موسیر از مزارع استان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از لرستان ، نامدار صیادی با اعلام این خبر گفت : همزمان با آغاز فصل برداشت، مزارع موسیر در مناطق مرتفع لرستان وارد مرحله‌ای شده‌اند که نتیجه یک سال تلاش کشاورزان را آشکار می‌کند.

وی افزود: این محصول برخلاف بسیاری از کشت‌های رایج، نیاز آبی چندانی ندارد و همین ویژگی باعث شده در شرایط کم‌آبی جایگاه ویژه‌ای در الگوی کشت پیدا کند.

صیادی ادامه داد : بررسی عملکرد مزارع نشان می‌دهد میزان تولید در کشت دیم و آبی تفاوت قابل‌توجهی دارد. در اراضی دیم، عملکرد معمولاً بین ۲.۵ تا سه تن در هکتار برآورد می‌شود، درحالی‌که در مزارع آبی این میزان به ۱۰ تا ۱۲ تن در هکتار می‌رسد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در پایان تاکید کرد:  مجموع برداشت موسیر در ۴۱۲ هکتار از اراضی دیم و آبی امسال به حدود ۲۷۰۰ تن خواهد رسید. 

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.