پیش‌بینی برداشت ۱۶ هزار و ۷۰۰ تنی گندم و جو از دیمزارهای گیلان

خبرگزاری مهر یکشنبه 17 خرداد 1405 - 15:01
رشت- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پیش‌ بینی می‌شود امسال ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم و ۶ هزار و ۲۰۰ تن جو از دیمزارهای استان گیلان برداشت شود.

صالح محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آغاز برداشت گندم و جو از دیمزارهای استان، اظهار کرد: در سال زراعی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ در استان گیلان حدود هشت هزار هکتار گندم و چهار هزار و ۵۰۰ هکتار جو به صورت دیم کاشته شده است.

وی افزود: در مجموع ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم و جو در دیمزارهای استان گیلان کشت میشود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه گندم و جو در ماههای مهر و آبان کشت میشود، تصریح کرد: از نیمه دوم خرداد شاهد برداشت این محصول دیم از سطح دیمزارهای استان هستیم.

محمدی گفت: در مجموع پیش بینی میشود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن گندم و ۶ هزار و ۲۰۰ تن جو در گیلان برداشت شود.

وی شهرستان رودبار را بزرگترین تولیدکننده گندم و جو در گیلان دانست و خاطرنشان کرد: در مناطق کوهستانی شهرستانهای آستارا، املش، تالش، رضوانشهر، رودبار، رودسر و سیاهکل نیز گندم و جو کشت میشود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.