احتمال آبگرفتگی معابر و افزایش سطح رودخانه‌ها

خبرگزاری مهر دوشنبه 18 خرداد 1405 - 07:01
گرگان-مدیرکل هواشناسی گلستان از صدور هشدار سطح زرد شماره ۱۹ خبر داد.

امان محمد کمالی، در گفتگو با خبرنگار مهر، از صدور هشدار جوی سطح زرد شماره ۱۹ در استان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های هواشناسی، از عصر و شب یکشنبه ۱۷ خردادماه، سامانه بارشی وارد استان شد و تا پایان روز دوشنبه ۱۸ خرداد به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: فعالیت این سامانه با رگبار و رعد و برق پراکنده، وزش باد نسبتاً شدید و در برخی مناطق مستعد، پدیده گرد و غبار همراه خواهد بود.

کمالی با اشاره به پیامدهای احتمالی این سامانه جوی گفت: آبگرفتگی برخی معابر شهری و روستایی، افزایش سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و ایجاد اختلال موقت در تردد از جمله مخاطرات پیش‌بینی شده در این مدت است.

مدیرکل هواشناسی گلستان از شهروندان خواست ضمن توجه به هشدارهای هواشناسی، از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و در ترددهای جاده‌ای احتیاط لازم را داشته باشند.

وی همچنین بر لزوم مستحکم‌سازی سازه‌های موقت، رعایت نکات ایمنی در فعالیت‌های کوهنوردی، طبیعت‌گردی و سایر برنامه‌های فضای باز تأکید کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان نیز تمهیدات لازم را برای مقابله با آثار احتمالی این سامانه در نظر بگیرند.

کمالی خاطرنشان کرد: هشدار سطح زرد به معنای احتمال وقوع خسارت‌های نقطه‌ای و محدود است و شهروندان باید با رعایت توصیه‌های ایمنی، از بروز حوادث احتمالی پیشگیری کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.