از گرد و غبار تا موج گرما/ هشدار سطح زرد در یزد صادر شد

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 18 خرداد 1405 - 08:33
آسمان یزد به دنبال کاهش موقتی دما، مجدداً شاهد وزش باد شدید و نفوذ گرد و غبار تا ظهر فردا و پس از آن نیز رودند صعودی دما تا پایان هفته است.

هواشناسی استان یزد براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی تا ظهر فردا سه‌شنبه ۱۹ خرداد، وزش باد به‌نسبت شدید گاهی وزش باد شدید با گردوخاک و نفوذ گرد و غبار از مناطق مجاور به استان را پیش‌بینی و در این رابطه هشدار سطح زرد صادر کرد.

براساس این هشدار که به جز شهرستان‌های بهاباد، خاتم و مروست، تمام مناطق استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد، شاهد کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال اختلال در ترددهای شهری و جاده‌ای، احتمال آسیب به سازه‌های موقت و نیز اختلال در فعالیت‌های کوهنوردی و کویرنوردی خواهیم بود.

هرچند امروز دوشنبه ۱۸ خرداد به دنبال شمالی شدن جریانات جوی، کاهش موقتی دما در استان روی داده است ولی در ادامه، تا پایان هفته افزایش دما پیش بینی شده است.

هم اکنون(ساعت ۸:۲۰ صبح) دمای شهر یزد ۲۶ درجه است ولی پیش بینی می‌شود در ساعات اوج گرما به ۳۷ درجه افزایش یابد.

رطوبت نسبی هوای یزد در حال حاضر ۲۱ درصد، سرعت وزش باد حدود ۲۲ کیلومتر بر ساعت از جهت شمال شرق و شاخص کیفی هوا نیز ۱۱۶ است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.