هلال احمر مراغه بیش از ۱۳ هزار نفر عضو دارد

ایرنا دوشنبه 18 خرداد 1405 - 09:02
مراغه-ایرنا- سرپرست جمعیت هلال احمر مراغه از ثبت نام و عضویت تعداد ۱۳ هزار و ۲۸۲ نفر در سامانه «هلال‌من» خبر داد که در قالب سازمان های داوطلبان، جوانان و امداد و نجات فعالیت می کنند.

هادی فاتحی‌اقدم روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، این تعداد از اعضای هلال احمر مراغه را ظرفیت و پشتوانه‌ای ارزشمند برای توسعه فعالیت‌های انسان‌دوستانه در منطقه برشمرد و افزود: از مجموع افراد ثبت نام شده فوق، چهار هزار و ۳۰۷ نفر در سازمان داوطلبان، هشت هزار و ۹۷۳ نفر در سازمان جوانان و ۱۵۰ نفر نیز در حوزه امداد و نجات عضویت دارند.

به گفته وی این افراد شبکه گسترده‌ای از نیروهای داوطلب برای خدمت‌رسانی در شرایط عادی و بحران در شهرستان است که می توانند در این شرایط یاری رسان هم وطنان خود باشند.

فاتحی اقدم، افزایش کم‌سابقه عضویت در این جمعیت طی ۴۵ روز گذشته را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: در این مدت تعداد ۲ هزار و ۶۵۱ نفر به عضویت سازمان‌های داوطلبان، جوانان و امداد و نجات درآمده‌اند که این روند ظرفیت مردمی هلال‌احمر شهرستان مراغه را به شکل قابل توجهی افزایش داده است.

وی افزایش قابل توجه مشارکت مردمی در قالب سامانه هلال من را نشان‌ دهنده اعتماد و علاقه جامعه به فعالیت‌های بشردوستانه بیان کرد.

فاتحی اقدم سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر را بزرگ‌ترین شبکه داوطلبی برای ارائه انواع خدمات انسان‌ دوستانه دانست و افزود: این سازمان با هدف حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند از طریق سازماندهی توان و ظرفیت‌های مردمی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در این چارچوب تلاش می‌ شود از توانمندی افراد خیر، صاحبان مشاغل، صنایع و گروه‌های مختلف اجتماعی برای رفع نیاز نیازمندان استفاده شده و در عین حال جامعه نسبت به مسائل اجتماعی و مشکلات همنوعان حساس‌تر شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.