رییس شورای اسلامی روستای مدوار مهریز گفت: چشمه غربالبیز به عنوان یکی از جاذبههای طبیعی و تاریخی شاخص استان یزد بار دیگر با کمآبی و خشکی مواجه شد و این چشمه که در نزدیکی روستای مدوار و در بخش مرکزی مهریز واقع شده پس از مدتی کوتاه جریان دوباره آب، این روزها بار دیگر خشک شده است.
«حسین ایزدی » روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه مهمترین عامل بروز این وضعیت، عدم بارندگی مناسب در ارتفاعات بالادست است و تأثیر مستقیم بر تغذیه سفرههای زیرزمینی و جریان دائمی آب این چشمه دارد ادامه داد: غربالبیز تنها یک چشمه طبیعی نیست بلکه به دلیل برخورداری از آبوهوای مطلوب، طبیعت بکر و آثار تاریخی متعدد یکی از مناطق مهم گردشگری به شمار میرود.
وی با بیان اینکه این منطقه در طول سال میزبان شمار زیادی از مسافران و گردشگران از داخل و خارج استان است و همواره به عنوان یکی از مقاصد محبوب طبیعتگردی و گردشگری تاریخی شناخته میشود تصریح کرد: خشکی دوباره چشمه غربالبیز میتواند بر جذابیت گردشگری این منطقه تأثیر بگذارد و نگرانی دوستداران طبیعت و میراث محلی را افزایش دهد.
رییس شورای اسلامی مدوار گفت: چشمه غربالبیز که از مهمترین جاذبههای طبیعی و تاریخی استان محسوب میشود پس از ۲ ماه بار دیگر خشک شد و کاهش بارندگی در ارتفاعات مشرف بر منطقه علت اصلی این رخداد شده است که میتواند بر گردشگری پررونق این منطقه اثرگذار باشد.
مجموعه گردشگری غربال بیز به وسعت ۱۰ هکتار در دامنه کوهی به همین نام در ۱۰ کیلومتری غرب شهر مهریز قرار دارد و با چشم اندازهای زیبا و طبیعتی، آب از حفرههای داخل کوه در محل جاری است.
مرکز شهرستان ۶۰ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد واقع است.












