اهدای بیش از ۱۲ هزار سی‌سی خون در سیزدهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 18 خرداد 1405 - 12:40
همزمان با آخرین شب (۱۷ خرداد)برگزاری سیزدهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار و اجرای مجلس تعزیه شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع)، پایگاه سیار سازمان انتقال خون استان کرمان در مسجد حضرت جوادالائمه(ع) مستقر شد و با استقبال گسترده عزاداران و دوستداران اهل‌بیت(ع) مواجه شد.

به گزارش ایسنا، در این اقدام خیرخواهانه که با دعوت برگزارکنندگان سوگواره و همکاری سازمان انتقال خون استان کرمان انجام شد، شرکت‌کنندگان بیش از ۱۲ هزار سی‌سی خون به بیماران نیازمند اهدا کردند و جلوه‌ای از فرهنگ ایثار، نوع‌دوستی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی را به نمایش گذاشتند.

حضور گسترده جوانان، بانوان و آقایان در پایگاه انتقال خون از نکات قابل توجه این برنامه بود. همچنین تعدادی از نوجوانان و سالمندان نیز برای اهدای خون مراجعه کردند که به دلیل محدودیت‌های سنی و شرایط پزشکی، امکان خون‌گیری از آنان فراهم نشد.

ثارالله انکوتی با اشاره به نیاز مستمر مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی اعلام کرد: بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ بیمار مبتلا به تالاسمی در استان به‌صورت مداوم به خون نیاز دارند. همچنین آمار بالای تصادفات و جراحی‌های انجام‌شده در ۴۲ بیمارستان استان، اهمیت تأمین و حفظ ذخایر خونی را دوچندان کرده است.

وی ادامه داد: استقرار پایگاه سیار انتقال خون از جمله برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی سیزدهمین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار بود؛ برنامه‌ای که نشان داد فرهنگ عاشورا و ارادت به اهل‌بیت(ع) علاوه بر آیین‌های عزاداری، در قالب خدمت‌رسانی به مردم و کمک به بیماران نیازمند نیز تجلی می‌یابد.

انتهای پیام 

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.