ابراهیم پیرزادیان در جمع خبرنگاران در بجنورد در ۱۸ خرداد اظهار کرد: حدود ۵۷ درصد عرصههای منابع طبیعی کشور در وضعیت بحرانی قرار دارند و مناطق زاگرس و سپس جنگلهای شمال، بیشترین خطر آتشسوزی را دارند.
وی گفت: علاوه بر آن برای اطفای حریق، برخی دهیاریها نیز پایگاههای مشارکتی اطفای حریق ایجاد شده تا امکان واکنش سریع در زمان وقوع حادثه فراهم باشد.
پیرزادیان افزود: ۹۵ درصد آتشسوزیهای منابع طبیعی منشا انسانی دارد که بیش از ۹۰ درصد آنها بر اثر سهلانگاری و بیاحتیاطی رخ میدهد و تنها بخش اندکی عمدی است.
جانشین یگان حفاظت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه میزان بارندگی در سال جاری مناسب بوده و پوشش گیاهی افزایش یافته و احتمال آتش سوزی افزایش پیدا میکند، گفت: ۱۲۰۰تیم اجرایی اطفای حریق در سراسر کشور برای مقابله با آتشسوزیهای احتمالی جنگلها، مراتع و اراضی ملی در آماده باش قرار گرفته اند.
به گفته وی، ۵۰۰ هزار نفر همیار طبیعت در ۴۸۴ شهرستان ساماندهی شده اند تا در امر پیشگیری و مقابله با آتشسوزیها مشارکت داشته باشند.
انتهای پیام












