وحشت خلبانان اسرائیلی از ورود به آسمان ایران

نامه نیوز سه شنبه 19 خرداد 1405 - 07:16
چرا جنگنده‌های اسرائیلی وارد آسمان ایران نشدند؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

تحلیلگران نظامی تغییر الگوی عملیات اسرائیل را نشانه افزایش ریسک ورود مستقیم جنگنده‌های این رژیم به حریم هوایی ایران ارزیابی می‌کنند.

به نقل از  فارس، پس از حملات رژیم صهیونیستی به ضاحیۀ جنوبی بیروت و پاسخ موشکی و پهپادی ایران، اسرائیل چند سایت راداری را هدف قرار داد اما به‌ گفته منابع مطلع، جنگنده‌های این رژیم در این عملیات‌ها بدون ورود به آسمان ایران و از خارج از مرزهای کشور اقدام به شلیک تسلیحات دورایستا کرده‌اند.

تحلیلگران نظامی این تغییر الگو را نشانه‌ای از افزایش ریسک ورود مستقیم جنگنده‌های دشمن به حریم هوایی ایران ارزیابی می‌کنند.

البته این اقدام با پاسخ سریع ایران همراه شد و سپاه پاسداران پایگاه‌های تل‌نوف و نواتیم را هدف حملات موشکی خود قرار داد.

پس از آتش‌بس ۱۹ فروردین، شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور با بازسازی، تقویت سامانه‌های راداری و افزایش هماهنگی میان مراکز کشف، فرماندهی و آتش، به سطح بالاتری از آمادگی عملیاتی رسیده است.

در جریان جنگ ۴۰ روزه رمضان نیز پدافند هوایی ایران بیش از ۲۰۰ هدف متخاصم شامل جنگنده، موشک کروز و پهپاد را رهگیری و منهدم کرده است.

کارشناسان معتقدند علاوه بر توان دفاعی، قابلیت بازسازی سریع سامانه‌های آسیب‌دیده نیز به یکی از مؤلفه‌های مهم بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.

همزمان با حملات ، بخشی از پهپادها و پرتابه‌های مهاجم نیز توسط سامانه‌های پدافندی و جنگنده‌های خودی رهگیری و منهدم شدند که بیانگر فعال بودن شبکه دفاع هوایی در جریان درگیری‌ها است.

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.