به گزارش ایرنا، سید محمد جعفری روز سه شنبه در نشست شورای کشاورزی مازندران در ساری با اشاره به اهمیت راهبردی محصول گندم در تأمین امنیت غذایی کشور، اظهار داشت: خوشبختانه روند خرید تضمینی گندم در مازندران و همچنین فرآیند پرداخت مطالبات کشاورزان با برنامهریزی دقیق و روند مطلوبی در حال انجام است که این امر نشاندهنده عزم جدی دولت برای حمایت مؤثر از تولیدکنندگان این محصول است.
وی با تقدیر از همت و تلاش کشاورزان و گندمکاران سختکوش استان، افزود: تاکنون بیش از ۱۲ هزار و ۴۰۰ تن گندم به ارزش بیش از ۶ هزار میلیارد ریال از کشاورزان استان تحویل مراکز خرید تضمینی شده است که این آمار نسبت به روزهای ابتدایی فصل برداشت، رشد قابلتوجهی را نشان میدهد.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران با تشریح عملکرد شهرستانهای مختلف استان، تصریح کرد: شهرستان بهشهر با اختصاص ۶۲ درصد از کل گندم تحویلی، در صدر لیست شهرستانهای استان قرار دارد و نقش مهمی در تأمین گندم مورد نیاز ایفا کرده است.
جعفری از آمادگی کامل زیرساختهای خرید تضمینی خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۷ مرکز خرید در سطح استان فعال هستند؛ ضمن اینکه در مجموع ۳۴ مرکز برای خرید تضمینی تجهیز و آماده بهرهبرداری شدهاند که در صورت افزایش حجم برداشت و اعلام نیاز سازمان جهاد کشاورزی، سایر مراکز نیز به چرخه عملیات خرید خواهند پیوست.
وی با اشاره به شرایط جوی اخیر و بارندگیهای غیرمترقبه در برخی مناطق، خطاب به کشاورزان خاطرنشان کرد: از گندمکاران عزیز تقاضا داریم ضمن حفظ کیفیت محصول، توصیههای کارشناسان بخش کشاورزی را جدی بگیرند و با رعایت نکات فنی و صبوری در زمان برداشت و تحویل، از افت کیفیت گندم جلوگیری کنند. دولت و وزارت جهاد کشاورزی با تمام ظرفیت در کنار کشاورزان هستند تا فرآیند ثبت و پرداخت مطالبات با سرعت و دقت هرچه تمامتر انجام شود.













