۴۰۰ میلیارد تومان برای خط انتقال آب سد پیشین اختصاص یافت

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 08:21
چابهار - ایرنا - نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک، دشتیاری، قصرقند و زرآباد در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای خط انتقال آب از سد پیشین به روستاهای پایین دست خبر داد و گفت: مجموعه‌ای از تصمیمات اجرایی برای تسریع در رفع مشکلات آب شهرستان‌های چابهار و دشتیاری به تصویب رسیده است.

محمدانور بجارزهی روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در نشست مشترک با معاون توسعه و مدیریت آب و فاضلاب کشور مهم‌ترین چالش‌های حوزه آب منطقه بررسی و برای رفع آن‌ها مصوبات مهمی اتخاذ شد.

وی افزود: بر اساس تصمیم این نشست، برای اجرای ۱۴ کیلومتر خط انتقال آب از سد پیشین در بودجه سالجاری مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ماده ۱۰ بند «ج» پیش‌بینی شده که نقش مؤثری در تقویت زیرساخت‌های آبرسانی جنوب سیستان و بلوچستان خواهد داشت.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلسس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مقرر شد یک دستگاه تانکر سیار به ناوگان آبرسانی شهرستان دشتیاری افزوده شود تا بخشی از مشکلات ناشی از تنش آبی در مناطق روستایی به صورت موقت کاهش یابد.

وی تصریح کرد: با هدف بررسی میدانی وضعیت منابع و شبکه‌های آبرسانی، کارگروه مشترکی از استانداری و شرکت آب و فاضلاب استان به شهرستان‌های چابهار و دشتیاری اعزام خواهد شد تا پس از ارزیابی کارشناسی، گزارش نهایی و راهکارهای عملیاتی ارائه شود.

بجارزهی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا گفت: عملیات اجرایی چهار کیلومتر خط انتقال آب از سد پیشین تا بند شیرگواز که اعتبار و پیمانکار آن مشخص شده، باید با سرعت بیشتری دنبال شود تا هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

۴۰۰ میلیارد تومان برای خط انتقال آب سد پیشین به روستاهای دشتیاری اختصاص یافت

وی افزود: در این نشست همچنین مقرر شد انتقال مستقیم آب سد زیردان به منبع صفرزهی به صورت آزمایشی انجام تا امکان تأمین آب مناطق پایین‌دست به صورت فنی ارزیابی شود.

نماینده حوزه انتخابیه چابهار در مجلسس شورای اسلامی از بهره‌برداری نزدیک آب‌شیرین‌کن پسابندر نیز خبر داد و گفت: این طرح باید تا پایان خرداد وارد مدار شود تا بخشی از نیاز آبی نوار ساحلی منطقه را تأمین کند.

وی اظهار کرد: پیشنهادهای شورای بخش مرکزی برای احداث منابع ذخیره آب در سه‌راهی عارف‌آباد و سماچ میرو نیز در دستور بررسی کارشناسی قرار گرفته و برای اجرای آن برنامه‌ریزی خواهد شد.

بجارزهی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات این نشست، مجتمع آبرسانی سرکوپ‌ها نیز به‌زودی وارد مدار بهره‌برداری می‌شود و در صورت نیاز، چاه قبلی این مجتمع نیز برای پایداری تأمین آب دوباره فعال خواهد شد تا خدمات‌رسانی به ساکنان منطقه بدون وقفه ادامه یابد.

وی با اشاره به تداوم مشکلات آبرسانی در جنوب سیستان و بلوچستان، گفت: مهم‌ترین نیاز حوزه آب در منطقه، تکمیل خطوط انتقال، احداث مجتمع آبرسانی، توسعه منابع ذخیره، افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها و اجرای طرح‌های پایدار تأمین آب است، زیرا بیش‌از ۷۰۰ روستای حوزه انتخابیه چابهار همچنان از دسترسی به آب آشامیدنی شبانه‌روزی و پایدار محروم هستند و رفع این چالش نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه و تسریع در اجرای پروژه‌های زیربنایی است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.