به گزارش ایرنا، یادواره شهید ساسان افخمی، رزمنده کردستانی ناو دنا روز سهشنبه با حضور جمعی از مسئولان و خانوادههای معظم شهدا در مقبره هاجر خاتون سنندج برگزار شد.
حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی در این آیین با تجلیل از مقام شامخ شهید افخمی، ایثارگریهای شهدای ناو دنا را حماسهای در نبردی نابرابر اعلام کرد و افزود: شهدا با نثار جان خود، مسیر عاقبتبخیری را طی کردند و اکنون به عنوان محترمین درگاه الهی، مایه افتخار و پشتوانه تاریخ آینده ما هستند.
وی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به وقایع مهم جنگ تحمیلی اخیراظهار کرد: در کنار برگزاری یادوارهها باید وقایع مهمی نظیر حادثه مدرسه میناب بصورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و با انجام کارهای فرهنگی عمیق، این روایتهای ناب را به نسلهای جدید منتقل کرد.
نماینده ولیفقیه در کردستان، روحیه دفاع و جانفشانی را برتر از هرگونه مهارت نظامی اعلام کرد و گفت: در مکتب شهدا، مهارت صرف کافی نیست و آنچه یک رزمنده را به الگو تبدیل میکند، روحیه ایثار و ازخودگذشتگی است که شهید افخمی و سایر شهدای ناو دنا تجسم عینی آن بودند.
وی با تأکید بر لزوم زنده نگهداشتن یاد شهدای جاویدالاثریادآور شد: خون شهید همواره تبیینکننده حقیقت است و وظیفه همه است که با هوشیاری، مظلومیت و حماسه شهدای دنا را فریاد بزنیم و اجازه ندهیم این الگوهای بزرگ در غبار زمان فراموش شوند.
در ادامه این از خانواده شهید ناوشکن دنا ساسان افخمی تجلیل و قدردانی شد.
ناوشکن دنا نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ۱۳ اسفند حین برگشت از رزمایش صلح هند، در اقیانوس هند و سواحل سریلانکا، ناجوانمردانه مورد هدف زیردریایی ارتش تروریستی آمریکایی قرار گرفت و همه سرنشینان آن به شهادت رسیدند.
ساسان افخمی جوان کردستانی هم از کارکنان ناوشکن دنا و اهل سقز بود که همراه همرزمانش به شهادت رسید و جاویدالاثر شد.












