قطع برق دستگاه‌های متخلف در خراسان شمالی از اول تیر

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 15:54
معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل‌های جدید وزارت نیرو برای کنترل مصرف برق، بر لزوم مدیریت جدی انرژی تأکید کرد.

سید مجتبی علوی مقدم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که ۱۹ خرداد برگزار شد، با انتقاد از تداوم مصرف بالای انرژی در برخی دستگاه‌های اجرایی طی روزهای تعطیل، اظهار کرد: با توجه به اینکه هدف دولت از تعطیلی ادارات در روزهای پنج‌شنبه، مدیریت بهینه مصرف است، پذیرفتنی نیست که برخی دستگاه‌ها همچنان مصرف بالایی داشته باشند.

وی تأکید کرد: پایداری شبکه برق برای حمایت از بخش صنعت یک اولویت است.

وی با اعلام یک ضرب‌الاجل اجرایی افزود: از ابتدای تیرماه، برق اداراتی که در روزهای تعطیل (پنج‌شنبه‌ها) فعالیت غیرضروری و مصرف بالا داشته باشند، قطع خواهد شد. تشخیص این موارد بر عهده شرکت توزیع نیروی برق استان است.
معاون استاندار در بخش دیگری از سخنان خود، حضور شخص مدیران در جلسات شورای مدیریت بحران را الزامی دانست و تصریح کرد: ما در شرایطی مشابه جنگ اقتصادی و زیرساختی هستیم؛ لذا تجهیز امکانات، آموزش نیروی انسانی و حفظ آمادگی حداکثری دستگاه‌ها ضروری است.

علوی مقدم خاطرنشان کرد: همچنین دستگاه‌های اجرایی موظف‌اند سطح ذخایر مخازن سوخت و آب خود را همواره بالای ۸۰ درصد حفظ کنند.

در این جلسه، آخرین وضعیت بارندگی، نوسانات دمایی نسبت به دوره بلندمدت و وضعیت پایداری نیروگاه‌های خورشیدی بررسی شد. بر اساس گزارش‌های ارائه شده، تا کنون خاموشی در بخش خانگی اعمال نشده و در حوزه گاز نیز تأمین سوخت تمامی بخش‌ها از جمله صنایع بدون مشکل در حال انجام است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.