به گزارش ایرنا، فرشته حشمتیان روز چهارشنبه در کارگروه کیفیتبخشی و ثبتنام دوره ابتدایی در استان کردستان، بر لزوم برنامهریزی منسجم برای کیفیتبخشی به فرایندهای آموزشی و ساماندهی دقیق ثبتنام دانشآموزان ابتدایی برای سال تحصیلی ۱۴۰۶-۱۴۰۵ تأکید کرد.
وی با اشاره به جایگاه حساس این مقطع در شکلگیری بنیانهای آموزشی و تربیتی، اظهار کرد: "پروژه مهر" فرصتی راهبردی برای شناسایی چالشها و اتخاذ راهکارهای عملی در راستای ارائه خدمات مطلوب به دانشآموزان و خانوادهها است.
مشاور وزیر آموزش و پرورش افزود: پروژه مهر یکی از مهمترین برنامههای آموزش و پرورش برای فراهمسازی شرایط مناسب آموزشی و تربیتی در مدارس است و باید تمامی بخشها با هماهنگی کامل در اجرای آن مشارکت داشته باشند.
وی با تاکید بر تسهیل فرآیند ثبتنام دانشآموزان، فراهمسازی زیرساختهای لازم در مدارس و ارتقای کیفیت خدمات آموزشی در آستانه بازگشایی مدارس تأکید کرد و ادامه داد: موفقیت در آغاز سال تحصیلی جدید نیازمند هماهنگی حداکثری و بهرهگیری از تمامی ظرفیتهای استانی برای ارتقای سطح کیفی آموزش در مدارس ابتدایی است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز با اشاره به تشریح اولویتهای استان، ساماندهی شفاف و دقیق فرایند ثبتنام و تمرکز بر برنامههای ارتقای کیفیت آموزشی، محور اصلی فعالیتهای آموزش و پرورش استان در قالب پروژه مهر است.
سید فواد حسینی با اشاره به فعالیتهای مرتبط با پروژه مهر در مدارس غیردولتی گفت: تمامی مدارس موظفند در چارچوب برنامههای پروژه مهر، آمادگی کامل برای آغاز سال تحصیلی را فراهم کرده و نسبت به ساماندهی نیروی انسانی، فضاهای آموزشی و برنامههای درسی اقدام کنند.
وی همچنین بر ضرورت تقویت هماهنگی میان واحدهای مختلف آموزشی و نظارت مستمر بر روند ثبتنامها تأکید شد تا بسترهای لازم برای بازگشایی منظم و باکیفیت مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۶-۱۴۰۵ فراهم شود.












