افتتاح ۲ پروژه محیط‌زیستی و انرژی پاک در ملارد

ایرنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 15:35
ملارد - ایرنا - طرح نصب پنل خورشیدی و راه اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال در یک واحد تولیدی مواد غذایی در شهرک صنعتی صفادشت شهرستان ملارد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست، با حضور سید اصغر تقوی فرماندار ملارد، فاطمه اکبرپور معاون محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و جمعی از مسئولان محلی، ۲ پروژه زیست‌محیطی و انرژی پاک در شرکت سمیه، تولیدکننده مواد غذایی مستقر در شهرک صنعتی صفادشت روز جهارشنبه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

در این مراسم، پنل خورشیدی ۹۳ کیلوواتی این واحد تولیدی با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال افتتاح شد. بهره‌برداری از این نیروگاه خورشیدی در راستای توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و کمک به حفظ محیط زیست صورت گرفته است.

این گزارش می افزاید: همچنین تصفیه‌خانه فاضلاب این شرکت با اعتباری نزدیک به ۶۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. این پروژه با هدف مدیریت بهینه منابع آب، کاهش مصرف آب شرب و استفاده مجدد از پساب تصفیه‌شده اجرا شده است.

آب حاصل از این تصفیه‌خانه در بخش‌های غیرفرآیندی از جمله شست‌وشو، کولینگ‌تاورها و آبیاری فضای سبز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. این مجموعه ظرفیت بازچرخانی ۳۰۰ مترمکعب آب را داشته و میزان مصرف آب آن حدود ۲۹۰ مترمکعب است.

شهرک صنعتی غیردولتی صفادشت با بیش از ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در غرب شهرستان ملارد واقع است و حدود ۲۷ هزار نفر در آن مشغول بکار هستند .

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.