رستمی:بدون مشارکت مردم، حفاظت از منابع طبیعی ممکن نیست

خبرگزاری مهر چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 15:59
بجنورد-معاون استاندار خراسان شمالی با تأکید بر نقش مردم و جوامع محلی در حفاظت از منابع طبیعی گفت بدون مشارکت عمومی، صیانت از محیط‌زیست و جنگل‌ها امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، طاهر رستمی ظهر چهارشنبه در کارگروه استانی ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیستی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار کرد: توسعه تنها ایجاد راه‌ها، فرودگاه‌ها، ساختمان‌ها نیست و مفهومی چندوجهی و پیچیده است.

وی ادامه داد: برای دستیابی به توسعه، قرار دادن مردم در کنار مسوولان و ایجاد مسوولیت‌پذیری اجتماعی در صنایع، شرکت‌ها، نهادها و خانواده‌ها امری ضروری است.

رستمی با اشاره به مطرح شدن بحث توسعه پایدار از سوی سازمان ملل بیان کرد: در این میان، تاکید عمده بر موضوع آب و تغییرات اقلیمی بوده است.

وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از صنایع شکل گرفته و تبعات زیست‌محیطی مانند آلودگی و ریزگردها، اهمیت مباحث زیست‌محیطی را یادآور شد و افزود: بی‌توجهی به منابع طبیعی، با انتقام طبیعت همراه خواهد بود.

معاون استاندار خراسان شمالی، لزوم در نظر گرفتن ملاحظات زیست‌محیطی در تمامی طرح‌های عمرانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید از دستکاری در طبیعت پرهیز کرد، چرا که محیط زیست زنده است و کارگروه‌های ارتقای فرهنگ محیط زیست باید به طور جدی و فراتر از تشریفات عمل کنند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید به طور جدی پای کار بیایند تا پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کنند، گفت: بدون همراهی جوامع بومی و محلی، حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی امکان‌پذیر نخواهد بود.

رستمی در پایان به نقش موثر نیروهای بومی و مردمی در کنترل آتش‌سوزی جنگل گلستان در سال گذشته اشاره کرد و آن را اقدام بزرگی توصیف کرد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.