به گزارش ایرنا، بهزاد برارزاده روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژههای آبرسانی، بررسی ضعفهای زیرساختی و تأمین اعتبار طرحهای جدید در شهرستان رامسر اظهار کرد: امروز از پروژه مخزن ذخیره آب شهر دالخانی بازدید کردیم؛ پروژهای که با تلاش شبانهروزی همکاران در حال اجراست و پس از بهرهبرداری، بخش مهمی از دغدغههای تأمین آب پایدار مردم این منطقه را برطرف خواهد کرد.
وی با قدردانی از حمایتهای فرماندار شهرستان، امام جمعه رامسر و نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی افزود: با همراهی و حمایت مسئولان، اقدامات ارزشمندی در حوزه آب و فاضلاب رامسر در حال انجام است که از جمله آن میتوان به ارتقای تصفیهخانه آب، اجرای طرحهای زونبندی شهر رامسر و توسعه زیرساختهای تأمین و توزیع آب اشاره کرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه در این سفر یکروزه ۳۲ مصوبه در حوزه آب و فاضلاب شهرستان مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت، گفت: بخشی از این طرحها نیازمند تأمین اعتبار بود که با استفاده از ظرفیت اعتبارات ملی و حمایتهای نماینده مردم منطقه در مجلس، روند اجرای آنها در حال پیگیری است.
برارزاده خاطرنشان کرد: هماکنون بیش از ۲۰ پروژه آبرسانی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در شهرستان رامسر در دست اجرا قرار دارد. همچنین برای اجرای ۷ پروژه جدید نیز حدود ۳۵ میلیارد تومان اعتبار پیشبینی شده که مراحل مناقصه آن بهزودی آغاز خواهد شد.
وی تکمیل زونهای یک، دو و سه شهر رامسر را از مهمترین پروژههای در حال اجرا برشمرد و افزود: بهرهبرداری از این طرحها موجب افزایش پایداری شبکه توزیع، بهبود فشار آب و ارتقای کیفیت خدماترسانی به مشترکان خواهد شد. همچنین پروژه انتقال آب از رمک ۷ به مخزن دو هزار مترمکعبی، نقش مهمی در تأمین آب مناطق بالادست شهر رامسر ایفا میکند.
او با اشاره به طرحهای در دست بررسی برای تأمین آب پایدار شهرستان گفت: یکی از پروژههایی که امروز با فرماندار رامسر درباره آن گفتوگو شد، قرار است در کمیته برنامهریزی شهرستان مطرح و از آن حمایت شود. تأمین آب پایدار یکی از اولویتهای اصلی ما در مازندران است تا بتوانیم دغدغههای مردم و نیازهای این شهرستان گردشگرپذیر را بهویژه در ایام اوج حضور مسافران برطرف کنیم.
برارزاده احداث تصفیهخانه فاضلاب رامسر را یکی از مطالبات جدی مردم این شهرستان دانست و اظهار کرد: با وجود فراهم شدن ظرفیت تأمین اعتبار از محل ماده ۵۶، مهمترین چالش پیش روی این پروژه، تأمین زمین مناسب است.
وی ضمن قدردانی از همکاری مجموعه منابع طبیعی در اجرای پروژه لیماکش افزود: موضوع تأمین زمین برای احداث تصفیهخانه فاضلاب رامسر با جدیت از سوی استاندار مازندران، نماینده مردم منطقه در مجلس و فرماندار شهرستان در حال پیگیری است و در صورت رفع این مانع، عملیات اجرایی این پروژه مهم و مطالبه چندین ساله مردم رامسر آغاز خواهد شد.
او مازندران درباره برنامههای اصلاح شبکههای فرسوده آب نیز گفت: فرسودگی شبکه توزیع آب یکی از چالشهای مهم رامسر و برخی شهرهای غرب استان است که در برخی مواقع موجب افت فشار یا کاهش کیفیت آب میشود.
وی افزود: برای رفع این مشکل، اصلاح ۵ کیلومتر از شبکه آب در کتالم، ۳ کیلومتر در شهر دالخانی و بخشی از شبکه فرسوده شهر رامسر در دستور کار قرار گرفته است. بخشی از این پروژهها وارد مرحله مناقصه شده و بخشی دیگر نیز در حال اجراست. همچنین لولههای مورد نیاز برای اجرای طرح در دالخانی تأمین و به منطقه ارسال شده است.
برارزاده با تأکید بر ضرورت مشارکت دستگاههای اجرایی در نوسازی شبکههای فرسوده اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب آمادگی دارد لوله، اتصالات و نیروهای فنی مورد نیاز را تأمین کند و در صورت همکاری شهرداریها در صدور مجوزها و اجرای عملیات عمرانی، روند اصلاح شبکهها با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
وی با اشاره به وجود حدود ۱۸۰ کیلومتر شبکه فرسوده در مناطق مختلف غرب مازندران گفت: اتکا صرف به اعتبارات کمیته برنامهریزی پاسخگوی حجم نیازها نیست و تحقق این هدف مستلزم همدلی، مشارکت و همکاری همه دستگاههای اجرایی است.













