جمالیان: ارتقای استانداردها شرط حضور موثر در بازارهای بین‌المللی است

خبرگزاری مهر چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 18:41
اراک- رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با تأکید بر ضرورت ارتقای استانداردها گفت: افزایش سطح استاندارد تولیدات داخلی شرط حضور مؤثر در بازارهای بین‌المللی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جمالیان در نشست شورای استاندارد استان مرکزی اظهار کرد: در شرایط کنونی، تأمین همزمان سلامت و امنیت مصرف‌کنندگان و حمایت از تولیدکنندگان ضروری است.

وی افزود: این درحالی‌است که مدیریت این دوگانه دشوار بوده اما با تدابیر دولت و مجلس در حال انجام و پیگیری است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با اشاره به سفر استانی و نشست با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان استان مرکزی تصریح کرد: مسائل و مشکلات بخش‌های مختلف از جمله صنایع، حوزه مواد غذایی و سایر بخش‌های تولیدی مطرح شد و برای هر یک، راهکارهایی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: سیاست کلان کشور ارتقای سطح استاندارد در تمامی تولیدات داخلی است تا زمینه حضور مؤثرتر و قدرتمندتر در بازارهای بین‌المللی فراهم شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی تاکید کرد: تحقق این هدف می‌تواند به تقویت جایگاه اقتصادی کشور و افزایش توان رقابت‌پذیری تولیدات ایرانی در عرصه جهانی منجر شود.

جمالیان افزود: تقویت نظام استاندارد و نظارت‌های کیفی می‌تواند ضمن ارتقای اعتماد عمومی، مسیر توسعه پایدار تولید و گسترش صادرات غیرنفتی را هموار کند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.