دبیرکل سازمان ملل درباره خطر درگیری تمام عیار در منطقه هشدار داد

ایرنا پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 05:37

نیویورک – ایرنا- «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد بدون محکوم کردن تجاوز آمریکا به ایران درباره خطر درگیری تمام عیار در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، گوترش چهارشنبه شب به وقت محلی در حساب کاربری خود در شبکه ایکس افزود: «خاورمیانه عمیق‌تر به بحران کشیده می‌شود و پیامدهای آن فراتر از منطقه می‌رود».

دبیرکل سازمان ملل گفت: این هفته شاهد حملات گسترده‌تر و وخامت بیشتر اوضاع بوده‌ایم، جایی که آتش‌بس بیشتر شبیه یک تبادل آتش کمتر است.

وی هشدار داد: ما نباید خطرات تبدیل تبادل آتش کوچک به درگیری تمام‌عیار را دست‌کم بگیریم.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: همه طرف‌ها باید برای رسیدن به یک توافق دیپلماتیک بدون هیچ حمله و بهانه ای تلاش کنند.

ارتش آمریکا از روز سه شنبه به وقت شرق آمریکا برابر ۹ ژوئن ۲۰۲۶ برابر با ۱۹ خرداد ۱۴۰۵، دو شب پی در پی ، پس از حمله مجدد رژیم اسرائیل از زمان برقراری آتش بس، به بهانه سرنگونی یک بالگرد آپاچی ارتش آمریکا به دستور ترامپ به ایران حمله و آتش بس را نقض کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا که پیش از این، بارها مدعی شده بود آتش‌بس با ایران نقض نشده است، این بار خود نیز اعتراف کرد که نقض آتش‌بس با ایران، در تاریخ جهان بی سابقه است. ترامپ تاکنون، ۳۷ بار ادعای پیروزی کرده، ۲۴ بار مدعی شده که توافق «قریب‌الوقوع» بوده و حتی ۱۲ بار نیز اعلام کرده که جنگ دیگر تمام شده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.