افزایش دمای هوا در خراسان جنوبی از اوایل هفته آینده

خبرگزاری مهر پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 09:31
بیرجند- کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: اوایل هفته آینده دمای هوا در استان افزایش می یابد.

سمیه لطفی، در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس الگوی نقشه‌ها و خروجی مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی، وزش تندباد، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق مستعد خراسان جنوبی، به‌ویژه در نواحی مرز شرقی، قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی، افزود: در برخی ساعات، وزش باد نسبتاً شدید همراه با خیزش گرد و خاک می‌تواند سبب کاهش میزان دید افقی، افت کیفیت هوا و در برخی نقاط احتمال بروز خسارت شود.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت دمایی استان بیان کرد: از نظر دمایی، امروز و فردا روند تغییرات دما به‌صورت نسبی افزایشی خواهد بود و افزایش جزئی دما را شاهد خواهیم بود.

لطفی تصریح کرد: اما از اوایل هفته آینده، به‌ویژه در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه، افزایش محسوس دمای هوا مورد انتظار است.

لطفی ادامه داد: در مجموع، طی روزهای آینده هوا گرم‌تر خواهد شد و با توجه به افزایش دما، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، به‌ویژه آب و برق، به شهروندان توصیه می‌شود.

وی در پایان با اشاره به دماهای ثبت‌شده در شبانه‌روز گذشته گفت: در ۲۴ ساعت گذشته قهستان با ۱۳ درجه سردترین و دهسلم با ۴۳ درجه گرمترین نقطه استان گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی یادآور شد: برای نیز بیرجند نیز در سردترین ساعات ۱۸ و گرمترین ساعت ۳۳ درجه ثبت شده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.