مدیرکل صمت بوشهر: مدیریت مصرف انرژی در صنایع استان ضروری است

خبرگزاری ایسنا پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 13:40
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بر ضرورت مدیریت بهینه مصرف انرژی در کلیه بنگاه‌های اقتصادی استان تأکید کردو گفت: الگوی مصرف استاندارد در فصل تابستان رعایت شود.

نصراله کشاورز پنجشنبه ۲۱ خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت مصوبات کارگروه مدیریت بهینه مصرف انرژی، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان در فصل تابستان، واحدهای صنعتی، معدنی و اصناف باید میزان مصرف انرژی خود را بر اساس الگوی مصرف استاندارد و صرفه‌جویی لازم مدیریت کنند.

وی مدیریت بهینه مصرف انرژی را یکی از اولویت‌های مهم استان دانست و افزود: همکاری همه بخش‌های صنعتی، معدنی و صنوف، علاوه بر کاهش هزینه‌ها و پایداری شبکه‌های انرژی، از هدررفت و مصرف غیرضروری انرژی جلوگیری می‌کند.

کشاورز با اشاره به بررسی روش‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنایع، تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های نوین، مدیریت هوشمند منابع و بهبود بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها، حفظ محیط زیست و افزایش پایداری در بخش‌های صنعتی، خانگی و تجاری را به همراه دارد.

مدیرکل صمت استان بوشهر یادآور شد: بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنایع از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار بر هزینه‌های تولید و بهره‌وری است که می‌توان از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر و احداث نیروگاه‌های خورشیدی به آن دست یافت.

وی گفت: انتظار می‌رود همه بخش‌های صنعتی و صنفی استان با رعایت الگوی مصرف، اتخاذ روش‌های صرفه‌جویی و کاهش روشنایی غیرضروری واحدهای صنفی، نقش مؤثری در مدیریت مصرف انرژی ایفا کنند تا از هدررفت منابع انرژی در شرایط کنونی جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.