توصیف حملات آمریکا به‌عنوان «دفاع از خود»، اثرحقوقی ندارد

نامه نیوز پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 14:47
معاون حقوقی وبین الملل وزارت خارجه گفت: توصیف این حملات به‌عنوان «دفاع از خود»، آنگونه که در بیانیه نهاد تروریستی سنتکام آمده است، هیچ اثر حقوقی ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش خبرگزاری مهر، کاظم غریب آبادی در فضای مجازی نوشت: حملات جدید آمریکا علیه اهدافی در خاک ایران، سند دیگری از تجاوز آشکار به حاکمیت، تمامیت ارضی، استقلال سیاسی و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نقض گسترده و بی معنا کردن آتش بس است.

‌وی افزود: توصیف این حملات به‌عنوان «دفاع از خود»، آنگونه که در بیانیه نهاد تروریستی سنتکام آمده است، هیچ اثر حقوقی ندارد. در حقوق بین‌الملل، متجاوز با تغییر عنوان، از تبعات عمل خود نمی‌گریزد و تجاوز نظامی با واژه‌سازی مشروع نمی‌شود.

‌غریب آبادی عنوان کرد: نیروهای مسلح شجاع و غیور جمهوری اسلامی ایران، با اتکا به اراده ملت بزرگ و همیشه در صحنه ایران، در برابر هرگونه تجاوز خواهند ایستاد و با پاسخی قاطع، مقتدرانه و پشیمان‌کننده، از وجب‌به‌وجب خاک کشور دفاع خواهند کرد.

‌معاون حقوقی‌وبین الملل وزارتخارجه افزود: پیامدهای کامل این اقدامات غیرقانونی و خطرناک، متوجه آمریکا و هر طرفی است که در آن مشارکت، تسهیل یا مساعدت کند. «فَأَرادَ أَنْ یَسْتَفِزَّهُمْ مِنَ الْأَرْضِ فَأَغْرَقْناهُ وَ مَنْ مَعَهُ جَمیعاً.»

‌«پس، فرعون تصمیم گرفت آنان را از آن سرزمین ریشه‌کن سازد؛ ولی ما، او و تمام کسانی را که با او بودند، غرق کردیم‌.»

‌سوره مبارکه اسراء؛ آیه ۱۰۳

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.