آغاز بهره‌برداری از نخستین نیروگاه‌های مگاواتی خورشیدی در شرقی‌ترین نقطه ایران

خبرگزاری میزان شنبه 23 خرداد 1405 - 14:25
معاون فنی و مهندسی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، از آغاز بهره‌برداری از نخستین نیروگاه‌های مگاواتی تجدیدپذیر در شرقی ترین نقطه ایران خبر داد.
خبرگزاری میزان -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، علیرضا پرنده‌مطلق معاون فنی و مهندسی ساتبا، با اشاره به اهمیت نیروگاه های تجدیدپذیر در شبکه برق و آغاز بهره برداری از نخستین نیروگاه های مگاواتی خورشیدی در سیستان و بلوچستان، این اقدام را گامی مهم در بهبود کیفیت برق‌رسانی، کاهش افت ولتاژ و توسعه زیرساخت‌های انرژی پاک در این استان دانست.

​وی با بیان اینکه ورود نخستین نیروگاه‌های مگاواتی در سیستان و بلوچستان می‌تواند آغازگر روزهای بهتری برای شبکه برق منطقه باشد، اظهار کرد: «در این استان، به‌ویژه در برخی مناطق، با فیدرهای طولانی و بار بالا مواجه هستیم که همین موضوع موجب بروز نوسانات و افت ولتاژ، به‌خصوص در ساعات اوج مصرف ظهرگاهی می‌شود.

پرنده‌مطلق خاطرنشان کرد: با اتصال این نیروگاه‌ها به شبکه، فیدرهایی که به این ظرفیت‌ها مجهز می‌شوند، در ساعات میانی روز با کاهش محسوس افت ولتاژ روبه‌رو خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری میزان" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.